נדחתה בקשת השחרור המוקדם של אתי אלון: "גרמה נזק עצום"

שחרורה של אלון, המרצה עונש של 17 שנות מאסר מאז 2003 בגין מעילת הענק בבנק למסחר, ייבחן שוב רק בעוד שנה וחצי

אתי אלון, המרצה עונש של 17 שנות מאסר מאז 2003 בגין מעילת הענק בבנק למסחר, נשארת בכלא לפחות עוד שנה וחצי.

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, בראשות השופט שלמה שהם, דחתה היום (ב') את בקשתה של אלון, שגנבה יותר מ-271 מיליון שקל מלקוחות הבנק, לשחרור מוקדם מהכלא (קיצור שליש).

הוועדה נימקה את החלטתה בכך שאלון "גרמה נזק עצום לבנק, לעובדיו, למשקיעים ולציבור". כן נלקחה בחשבון העובדה שהמדינה הייתה צריכה לכסות חוב של רבע מיליון שקל בגין מעשיה של אלון, וכי סך העלות למדינה בגין ההונאה הייתה כחצי מיליארד שקל.

בנימוקיה הוסיפה וכתבה ועדת השחרורים כי את הנזק הגדול ביותר שגרמה אלון ושבגינו בקשתה צריכה להידחות, הוא בכך שהכספים שגנבה מהציבור הועברו לארגוני פשיעה, "ויש בכך כדי לפגוע פגיעה קשה ביותר בתחושת הביטחון האישי של אזרחי המדינה".

עם זאת, הוועדה ציינה כי אלון עברה בכלא תהליך שיקום משמעותי, הביעה חרטה וסייעה בשיקום, הן לעצמה והן לאסירות אחרות. לאור זאת, קבעה הוועדה כי ניתן יהיה לשקול את שחרורה המוקדם פעם נוספת בעוד שנה וחצי.

הוועדה ציינה כי ניתן יהיה לשקול שוב את קיצור מאסרה של אלון בשל העובדה שההימנעות משחרורה המוקדם כעת נבעה "בשל חשש לפגיעה באמון הציבור, והזמן שיעבור - יש בו כדי לרפא חשש זה".

אלון החלה לעבוד כפקידה בבנק למסחר ב-1990, ובמשך השנים קודמה לתפקיד של סגנית מנהלת מחלקת השקעות. בתקופה שבין מארס 1997 ועד חשיפת המעילה באפריל 2002, גנבה יותר מ-271 מיליון שקל מכספי לקוחות הבנק והביאה בכך לקריסתו. כספי הגניבה נועדו לסייע לאחיה, עופר מקסימוב, שהסתבך בחובות בשוק האפור.

במסגרת המעילה פתחה אלון 206 חשבונות פיקטיביים, בהם העמידה הלוואות "גב אל גב", ואת כספי ההלוואה משכה לרשותה. מ-202 חשבונות אחרים בבנק גנבה אלון כספים, תוך שבירת פיקדונות הלקוחות ומשיכתם.

על אלון ואחיה, עופר מקסימוב, שותפה למעילה, נגזרו 17 שנות מאסר; כמו כן, הוטל עליהם לשלם קנס של 5 מיליון שקל ו-3 מיליון שקל בהתאמה. אביהם, אביגדור מקסימוב, שסייע בביצוע המעילה, נידון ל-6 שנות מאסר, אך קיבל שחרור מוקדם לאחר 4 שנים ו-4 חודשים בשל היותו חולה סיעודי.