תפוז על המדף: בן-דב במכרז למכירת השליטה באתר

סאני מציעה 9.8 מיליון מניות תפוז במחיר מינימום של 10 מיליון שקל; שווי החברה הוא 13 מיליון שקל ■ אם ההצעה לא תתקבל, בן-דב ירכוש מהציבור את המניות

‎‎הסדר החוב בסאני יוצא לדרך. החברה שבשליטת אילן בן-דב העמידה אמש למכרז את מניותיה בחברת האינטרנט תפוז ובמפתחת מערכות הבטיחות לרכב מובילאיי. זאת כחלק מההסדר שבו היא וחברת-הבת סקיילקס יקבלו הלוואות בהיקף של 50 ו-200 מיליון שקל בהתאמה מקרן ויולה קרדיט.

‏סאני, המחזיקה ב-64% מההון המונפק של תפוז, הודיעה כי במסגרת המכרז יוצעו 9.8 מיליון מניות רגילות של שקל אחד. מחיר המינימום יעמוד על 10 מיליון שקל (פרמיה של כ-20% על שווי ההחזקות), או אג"ח של סאני בערך נקוב של 25 מיליון שקל (סדרות א' עד ג', שנסחרות במחיר של כ-23 אגורות), או שילוב של מזומן ואג"ח.

שוויה של תפוז היום הוא כ-13 מיליון שקל.

‏תג המחיר למניות שמחזיקה סאני במוביילאיי, 0.5% מהון החברה, עומד גם הוא על 10 מיליון שקל, המשקפים לחברה שווי של 2 מיליארד שקל.

‏‏סאני הודיעה כי המועד האחרון להגשת ההצעות הוא ה-3 ביוני, וכי אם לא תתקבל הצעה מתאימה, בן-דב הוא זה שירכוש את החזקותיה של סאני.

‏מכירת ההחזקות בתפוז הן המשך של ניסיונותיו של בן-דב לממש נכסים שונים שבבעלותו, כדי לעמוד בתשלומי החוב בסאני. כך, מכרה סאני בתחילת 2012 את בית תפוז ברמת-גן לאיש העסקים ג'רי לוי ב-13.2 מיליון שקל, והאתר עצמו מנוהל ומתופעל היום מבניין בבני-ברק.

‏תפוז סיימה את 2012 עם הפסד של 1.6 מיליון שקל וירידה של 34% בהכנסות, שהסתכמו ב-26 מיליון שקל. אתר תפוז הוא האתר הרביעי בפופולריות שלו מקרב האתרים המקומיים. ‏‎‎‏