מי תהיה חברת הביומד הישראלית הבאה שתימכר?

בשבועיים האחרונים נמכרו פרולור ואלמה לייזרס תמורת מאות מיליוני דולרים ■ לאחר עלייה של מעל 10% מתחילת השנה במדד הביומד, כלל פיננסים, מגדל שוקי הון ואפסילון קרנות נאמנות מנסים לסמן את מניית הביומד הבאה בבורסה

מזור רובוטיקה: השוק הוא עצום

עסקאות רכישה בתחום המכשור הרפואי האורתופדי הצטמצמו משמעותית בשנים האחרונות. למרות זאת, מזור רובוטיקה עשויה להוות בהחלט יעד רכישה שכזה, אם תשכיל להאיץ את החדירה המסחרית של מערכת הרנסנס מתוצרתה לשימוש בניתוחי עמוד שדרה מורכבים בארה"ב.

מערכת הרנסנס, הכוללת רובוט מכווין מצומד למערכת החדרת ברגים לניתוחים זעיר פולשניים בעמוד השדרה, יעילה בעיקר בניתוחים שבהם האנטומיה קשה יותר למנתח. במחקרים שבוצעו עד כה, נמצאה המערכת כמדויקת, מפחיתה סיבוכים, מפחיתה קרינה תוך-ניתוחית, ומקצרת זמני החלמה גם בניתוחי עמוד שדרה מורכבים פחות.

ההחדרה של הטכנולוגיה של החברה הייתה איטית בשנתיים האחרונות, אך היא חווה האצה מראשית 2013 עם מכירה של 9 מערכות, רובן בארה"ב. מזור עברה שינוי מיקוד בשנתיים האחרונות: היא העלתה את מחיר הרובוט לכ-700 אלף דולר ליחידה; צפויה להעלות את מחירי המתכלים, העומדים על כ-1,200 דולר; ופונה למנהלי הרכש בבתי החולים, כדי למתג שיווקית את מרכזי עמוד השדרה והמחלקות הכירורגיות אצלן כמתקדמות יותר. במקביל, מערכת הרנסנס זוכה להכרה גוברת אצל מנתחים בשל הניסיון הנצבר. פוטנציאלית, השוק הרלוונטי למוצר בארה"ב מוערך כיום ב-1,200 מרכזים בבתי חולים, המתאימים לרכישת מערכת או יותר; ומספר גבוה משמעותית בכ-10,000 מרכזי ניתוח פרטיים בארה"ב.

אנו מעריכים, כי ב-2013 החברה תמכור בכ-25 מיליון דולר, לעומת 17 מיליון דולר ב-2012, עם התקנה של למעלה מ-20 מערכות רנסנס - מה שימקם אותה על מכ"ם הרכישה; וכן 30 מערכות ב-2014 עם מכירות של 30 מיליון דולר לפחות. ב-2014 מזור תשיק גם את המוצר לאפליקציות מוח - מה שעשוי להגדיל את הפוטנציאל בעיני רוכש תיאורטי.

ד"ר יואב קידר, כלל פיננסים ברוקראז'

אינסוליין מדיקל: פוטנציאל אדיר

אינסוליין עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של טכנולוגיה ומוצרים לשיפור האפקטיביות של אינסולין, המוזרק לחולי סוכרת לאחר הארוחה. החברה מפתחת שני מוצרים מרכזיים, הפונים לשתי אוכלוסיות יעד בקרב חולי הסוכרת: ה-InsuPatch, עבור חולים המשתמשים במשאבות אינסולין; וה-InsuPad לחולים המזריקים אינסולין.

המטרה העיקרית של מוצרי החברה היא לשפר את איכות חיי החולים, ללא צורך בשינוי אורחות חייהם. חולי סכרת המזריקים אינסולין מספר פעמים ביום, ימשיכו להזריק את האינסולין שהם רגילים בהתאם לצורך הרפואי, אך שימוש במכשיר החברה (InsuPad) יזרז את ספיגת האינסולין. כך, כמות מקרי ההיפוגליקמיה תרד, כמות האינסולין הנצרכת תרד וגמישות השימוש של החולה תעלה. ה-InsuPad מורכב מיחידה אלקטרונית קבועה, המשולבת במדבקה חד-פעמית, שעוזרת בספיגה טובה ויעילה יותר של האינסולין. ירידה בימי אשפוז כתוצאה מהפחתת מקרי ההיפוגליקמיה, שווה כסף רב לחברות הביטוח.

בימים אלה החברה משלימה הערכות לקראת שיווק המוצר בגרמניה. החברה הודיעה, כי במקרה שתחתום על הסכם שיווק עם משווק אסטרטגי, יעמדו מכירותיה בשנת 2014 על קרוב ל-100 מיליון אירו, וימשיכו לעלות בשנת 2015.

נציין, כי החברה הגישה לאישור שיווק הרשויות בארה"ב את מוצר InsuPatch, ונענתה כי עליה להשלים מידע נוסף טרם יתקבל אישור זה. יחד עם זאת, מוצר InsuPad טומן בחובו (בשלב זה באירופה בלבד) פוטנציאל כספי אדיר.

לדעתנו, שווי החברה הנוכחי משקף רק חלק קטן מהפוטנציאל העצום הטמון בה. בין אם היא תצליח לחתום עם משווק אסטרטגי ובין אם לא - היא צפויה למכור החל מסוף השנה בגרמניה בקצב הולך וגובר.

מצביא רענן, מגדל שוקי הון

בריינסווי: בדרך לת"א 100?

לדעתנו, בריינסוויי היא אחת מחברות הביומד המעניינות הקיימות כיום בבורסה בת"א. החברה פיתחה מכשיר לטיפול לא פולשני בהפרעות בתפקודי המוח, ומוצריה עשויים לסייע בריפוי או בהקלה של מחלות רבות, כולל נפשיות.

פוטנציאל השוק הכולל של החברה הוא עצום: היא קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) ביחס לדיכאון מז'ורי עבור חולים שלא הצליחו להסתייע בטיפול תרופתי, המהווים כ-50% מסך החולים בדיכאון. בנוסף, החברה מצויה בניסוי רב-מרכזי לצורך קבלת אישור FDA לטיפול במאניה-דפרסיה, שאותו היא צופה לסיים בדצמבר הקרוב.

לחברה 4 מכשירים נוספים לטיפול בסכיזופרניה, PTSD, פרקינסון וכאב נוירופתי, המאושרים לשיווק באירופה, ואשר ביחס לחלקם החברה נערכת להתחלת ניסוי רב-מרכזי; וכן מכשירים נוספים לטיפול באלצהיימר, התמכרות לעישון ואוטיזם, אשר לגביהם נערכת החברה להגיש בקשה ל-CE (אישור שיווק באירופה) ולניסוי רב-מרכזי של ה-FDA. לחברה הסכמי שיווק באיטליה, ברזיל, צ'ילה ומדינות סקנדינביה. בארה"ב מתכוונת החברה לשווק את מוצריה תחילה באופן ישיר, ובהמשך על סמך התקשרות עם מפיץ.

ישנן התפתחויות רבות הצפויות בחברה בשנה הקרובה, שבהנחה שיהיו חיוביות, צפויות להוביל להודעות ועניין ער במניה. בין היתר, צפויה החברה לדווח על המכירות בארה"ב, הקבלה של 4 אישורי CE, האישור הרגולטורי בברזיל, הגידול בכושר הייצור, ההתפתחות בניסויים של מוצרים רבים המצויים בשלבי ניסוי, ועוד. בנוסף, שווי שוק החברה עשוי לאפשר לה להיכנס ביוני למדד ת"א 100. אשר על כל אלה, אנו רואים בחברה כאחת מחברות הביומד המעניינות ביותר.

עידן אזולאי, אפסילון קרנות נאמנות

יעדי רכישה ראויים במיוחד
 יעדי רכישה ראויים במיוחד

פער התשואה
 פער התשואה