בכירה במיקרוסופט: 100 מיליון רישיונות נמכרו לחלונות 8

"פייננשל טיימס" מדווח שמיקרוסופט מתכננת סיבוב פרסה ביכולות של מערכת ההפעלה ■ 250 מיליון הורדות לחנות האפליקציות של חלונות 8 ו-400 מיליון משתמשים פעילים לשירות הדואר - אאוטלוק.קום

האם מיקרוסופט הולכת לשנות משמעותית את ממשק מערכת ההפעלה שלה חלונות 8? ה"פייננשל טיימס" מדווח שענקית התוכנה והחומרה מתכננת לעשות סיבוב פרסה ולשנות אלמנטים משמעותיים בחלונות 8. למשל, שילוב מחדש של כפתור "ההתחל" והדלקת המחשב ישר למצב הדסקטופ הקלאסי ולא החדש, המותאם לעולם מסכי המגע. אחת התלונות השכיחות בחלונות 8, שהיא דורשת זמן לימוד ארוך והיא נוחה בעיקר למחשבים עם מסך מגע.

תמי רלר, מנהלת התחום העסקי של חלונות וסמנכ"לית הכספים והשיווק של מיקרוסופט, התראיינה לבלוג הביתי של החברה היום (ג') לפנות בוקר. רלר סיפרה כי לאחר חצי שנה שחלונות 8 קיימת בשוק, היא הצליחה למכור 100 מיליון רישיונות למערכת ההפעלה. לדבריה יש 2,400 דגמים של מחשבים נייחים, ניידים וטאבלטים שתומכים בחלונות 8. "מדובר במערכת הפעלה עם שינויים משמעותיים, שלוקח זמן להכיר בהם. אנחנו מרגישים טוב עם ההתקדמות של המערכת מאז ההשקה".

תחום האפליקציות הוא חלק אינטגרלי בחלונות 8, שמאפשרת להתקין על ממשק האריחים שלה, אפליקציות ייעודיות של שירותים שונים. בניגוד לווינדוס פון 8 בסלולר, בחלונות 8 מיקרוסופט עושה עבודה טובה יותר. "עברנו את ה-250 מיליון הורדות של אפליקציות בחנות שלנו, כאשר 90% מהקטלוג שלנו, משתמשים מורידים מדי חודש". רלר אומרת שבמיקרוסופט דאגו לעדכן את האפליקציות שלהם בחלונות, כמו המייל, האנשים ולוח השנה. בנוסף, החברה הוסיפה תמיכה בפלאש כברירת מחדל בדפדפן - אינטרנט אקספלורר 10.

רלר סיפרה שכבר יותר מ-250 מיליון אנשים משתמשים בשירות אחסון הקבצים - סקיי דרייב ו-400 מיליון משתמשים פעילים בשירות הדואר שלהם - אאוטלוק.קום.

רלר גם התייחסה בצורה מעורפלת לגרסה הבאה של חלונות שקיבלה את שם הקוד "בלו". "מדובר בעדכון שיהיה זמין מאוחר יותר השנה. הגרסה הזו תציע את החידושים האחרונים ואופציות חדשות למשחק ועבודה. חלונות בלו היא הזדמנות מבחינתנו, לשלב דברים שקיבלנו מפידבקים של משתמשים, מאז הושקה חלנות 8".