שר התחבורה כץ: נכריז על יבואני הרכב כמונופול

שר התחבורה: "לא נקבל מציאות בה מונופול שולט בכל יבוא הרכב" ■ חוזר בו מההצהרה על הוזלה של 20% במחירי הרכב ■ "איילון מוטורס" החלה בייבוא מקביל של רכבי פורד לארץ

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום (ג') כי משרדו החל במהלך מול הממונה על ההגבלים העסקיים במטרה "להכריז על יבואני הרכב כמונופול". את הדברים אמר היום כץ לרגל חנוכת אולם המכירות והתחלת השיווק של רכבי פורד על ידי חברת הייבוא המקביל "איילון מוטורס".

לדבריו, "התהליך של פתיחת השוק לתחרות הוא בלתי הפיך. הממשלה החליטה לתמוך ברפורמה בענף הרכב. לא נקבל מציאות בה מונופול שולט בכל יבוא הרכב, וכל פעם שבאים לפתוח לתחרות, אומר שיש תחרות ואומר שצריך לדאוג לצרכן".

כץ אמר גם כי משרדו הגיש לממונה על ההגבלים התנגדות למיזוג בין פיאט לבין יפנאוטו, יבואנית סובארו, שנמצא כיום בשלב המו"מ.

שר התחבורה נסוג מהבטחתו בתחילת החודש כי מחירי הרכב החדש ירדו ב-20% לפחות ואמר כי "הירידה של 20% תתרחש בסך ההוצאות הכלליות של משקי בית בישראל על רכב". כוונתו ככל הנראה גם להוצאות על טיפולים, תיקונים, ביטוח ומחירי הדלק.

איילון מוטורס, יבואנית הרכב המקבילה (יבוא ללא קשר ישיר עם היצרן) הראשונה בישראל, השיקה היום מספר דגמים מרכזיים ובראשם הפורד פוקוס המשפחתית בגרסת 5 דלתות, שתוצע במחיר בסיס של 119 אלף שקל לעומת 124 אלף שקל אצל היבואן הסדיר, דלק רכב.

ההיצע כולל גם פורד פיאסטה עם תיבת הילוכים ידנית במחיר של 72 אלף שקל, רכב השטח האמריקני פורד אקספלורר ב-269 אלף שקל ורכב הכביש-שטח הקומפקטי פורד "אסקייפ", שעד כה לא יובא לישראל בשל מגבלות תקינה.