משפחה ממוצעת תפסיד 7,800 שקל בשנה מגזירות לפיד

כך עולה מתחשיב שבוצע בבית ההשקעות איילון על בסיס הצעת התקציב ל-2013-2014 ולבני זוג המרוויחים שכר ממוצע ועם 3 ילדים ■ יניב פגוט: "פגיעה קשה בכיס של מעמד הביניים" ■ בידקו: כמה כסף תפסידו בכל סעיף וסעיף

כמה תפסיד ריקי כהן מחדרה כתוצאה מתקציב האוצר ל-2013? כתוצאה מהגזירות הכלכליות האחרונות של משרד האוצר, תאבד משפחה ישראלית ממוצעת כ-650 שקל בחודש - כלומר, כ-7,800 שקל בשנה, כמעט משכורת ממוצעת במדינת ישראל (בהשוואה לנתוני הלמ"ס שפורסמו היום בצהריים) - כך עולה מתחשיב ראשוני שבוצע בבית ההשקעות איילון.

היום (ג') פורסם התקציב לשנים 2013-2014 שגובש על-ידי משרד האוצר בראשותו של השר יאיר לפיד והועבר לשרי הממשלה. במסגרת התקציב יעלה מס ההכנסה ב-1.5% החל מ-2014 וכן תתבצע העלאה של מס הכנסה שולי עליון ל-49.5% מ-48%. גזירות כלכליות נוספות כוללות העלאת המע"מ ב-1% ל-18%, העלאת מס החברות ב-1% ל-26%, העלאת מיסוי על סיגריות ואלכוהול ומיסוי נוסף על הדיור. (לסיפור המלא)

מחלקת המחקר של קבוצת איילון ערכה תחשיב ראשוני של עלות הגזירות למשפחה ממוצעת בישראל ולה 3 ילדים (בגינם היא זכאית לקצבת ילדים), בה כל אחד מבני הזוג מרוויח את השכר הממוצע במשק, כפי שפורסם היום בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (לפי הנתונים - השכר לחודש פברואר עומד על 9,048 שקל ברוטו).

להלן מסקנות התחשיב:

אובדן קצבאות ילדים - יעלה למשפחה ממוצעת עם 3 ילדים 3,372 שקל בשנה.

מסים ישירים כתוצאה מהעלאת מדרגות המס - העלאה של 1.5% בכל מדרגות המס תעלה למשפחה ממוצעת כ-3,260 שקל בשנה.

העלאת המע"מ ב-1% ל-18% - 1,090 שקל בשנה ("שני בני זוג עם הכנסה ממוצעת במשק צורכים כמעט את כל הכנסתם, ולכן על כ-80% ממנה יחול מע"מ בשיעור של 18%", מסבירים באיילון).

אחר - ביטול נקודת זיכוי במס הכנסה לבוגרי תואר אקדמי, ביטול הרחבת טיפולי השיניים לילדים, השתתפות עצמית בתרופות, העלאת המסים על אלכוהול וסיגריות.

העלאת מס החברות - עצמאים ובעלי עסקים יספגו תוספת של 1% במס החברות שהם משלמים. בניגוד לדעה הרווחת שהעלאת מס החברות פוגעת רק בחברות הגדולות, ישנה גם פגיעה בעסקים קטנים ובינוניים.

הקטנת שירותים ממשלתיים - באשר לחלק מהשירותים שהוקטנו על-ידי הממשלה יבחר הציבור לממן אותם באופן פרטי.

"בשורה התחתונה המשפחה של ריקי כהן מחדרה תאבד משכורת שלמה של אחד מבני הזוג. מדובר בפגיעה קשה בכיס של מעמד הביניים אשר חשוב לנסות ולכמתה בשקלים, בכדי להעריך את הוויתורים שידרשו לבצע המשפחות העובדות בישראל בטווח הנראה לעין", מסכם יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים
 פוליטיקה חדשה שיטות ישנות: ישראל נכנס שוב עמוק עמוק לכיס של מעמד הביניים