פלאטו-שרון תוקף את השר לפיד: "העניים יהיו עניים יותר"

חבר הכנסת לשעבר פונה לשר האוצר: "אתה עשית תוכנית רציונלית עם הראש בלבד ואני קורא לך לעשות שימוש גם בלב שלך בתכנון תוכניות מסוג זה. העניים שלנו סובלים מספיק - אין צורך שכעת הם יסבלו יותר"

חבר הכנסת לשעבר, שמואל פלאטו-שרון, תוקף היום (ד') את הגזירות של שר האוצר יאיר לפיד ואומר כי "בעוד 6 חודשים מהיום העניים בישראל הולכים להיות אפילו יותר עניים בגלל צעדיו של לפיד".

פלאטו-שרון כותב עוד כי "בעוד חצי שנה מצב השכבות החלשות יהיה בכי רע כתוצאה מהצעדים בהם נקט שר האוצר ואני צופה כניסה משמעותית של משפחות נוספות למעגל העוני. הגיע הזמן שכל הפוליטיקאים ובראשם שר האוצר יכריזו שבעניים אסור יותר לגעת.
יאיר לפיד אגרסיבי - הוא לא מבין שלא שניתן לפעול רק מהראש כאשר מדובר מכספי הציבור אלא יש חובה לפעול גם מהלב כאשר מדובר בעם שלך.

הוא טוען כי הוא מבין שמדובר בגזרות קשות שמעוררות כעס ציבורי אבל למה הוא ציפה כאשר הוא פשוטו כמשמעו לוקח את הלחם מהפה של הילדים שלנו?! למרות שלהחלטה להעלאת המע"מ ישנן השלכות משמעותיות, שכן מדובר בצעד שיהיה תקף לגבי כולם במידה שווה ללא יוצא מן הכלל, מדובר בצעד חשוב ואף הכרחי שהולך להכניס סכום כסף מאוד משמעותי לקופת המדינה ועל כן ייתכן שהיה בלתי נמנע. ויחד עם זאת אני סבור שיש מקצועות ומגזרים שצריך להוציא אותם מהכלל בהתייחס למע"מ ולשמור עליהם על מנת שהם לא יקרסו כליל".

פלאטו-שרון הוסיף כי "אני אומר באופן חד משמעי, שאינו משתמע לשתי פנים, לפיד הטיל גזירות קשות מאוד על העניים ובעוד 6 חודשים מהיום המציאות במדינה שלנו מבחינה כלכלית תהיה הרבה יותר קשה. אני פונה אליך שר האוצר ומבקש להעביר מסר - אתה עשית תוכנית רציונלית עם הראש בלבד ואני קורא לך לעשות שימוש גם בלב שלך בתכנון תוכניות מסוג זה. העניים שלנו סובלים מספיק - אין צורך שכעת הם יסבלו יותר".