כסף גדול: העלים הכנסות של 800 אלף שקל מהשכרת דירות

רשות המסים ערכה ביקורת בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים, במהלכה נמצא כי משכיר נכסים לא רשם בספרים ולא דיווח על הכנסות מהשכרת משרדים ודירות

משרד השומה בירושלים ערך אתמול (ג') מבצע ביקורת ניהול ספרים באזורים: גבעת זאב, מעלה אדומים, גוש עציון, עפרת, ביתר עלית, עטרות, מישור אדומים, כפר אדומים בית צפפה, מזרח ירושלים וברובע היהודי. מטרות המבצע היו אכיפה והרתעה, בעיקר בתחום המסחר, באמצעות הגברת הנוכחות בשטח.

בעקבות מידע שהתקבל, נשלח צוות ניהול ספרים לביקורת בשכונת בית חנינא במזרח ירושלים, במהלכה נמצא כי משכיר נכסים לא רשם בספרים ולא דיווח על הכנסות הנובעות לו מהשכרת משרדים ודירות. במהלך חקירתו על-ידי צוות חקירות מס הכנסה ירושלים הודה החשוד כי במשך מספר שנים לא דיווח על הכנסות בסך של 800 אלף שקל. לאחר חקירתו הוא שוחרר בערבות.

בביקורת במספרה נמצאה מחברת ובה רישומים של תקבולים בסך 8,000 שקל, שהתקבלו מלקוחות ולא נרשמו בספרי החשבונות. זאת ועוד, גם קניית הביקורת לא נרשמה. התיק הועבר להמשך טיפול במשרד.

המבצע נערך במסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח, על מנת להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

קדמו למבצע הכנת רשימת העסקים המיועדים לביקורת, לפי הענפים, האזורים, מידע מוקדם ודרישות של השומה. 11 צוותים ערכו 90 ביקורות. ב-24% מהן נמצא אי-רישום תקבולים, וב-17% נמצאו ליקויים בניהול ספרים.