המבקר: ניהול בלתי יעיל של ספקטרום התדרים של ישראל

המבקר מציף את אחד הכשלים הגדולים ביותר של משרד התקשורת לדורותיו, והוא חוסר היכולת להעניק לחברות הסלולר תדרים חיוניים להקמת דור רביעי בסלולר

לא היה צריך את מבקר המדינה כדי לדעת שספקטרום התדרים של מדינת ישראל אינו מתנהל בצורה הכי יעילה. עם זאת, יש להודות שניהול ספקטרום תדרים במדינה כמו ישראל, על שלל בעיותיה הביטחוניות היא משימה מורכבת. למרות זאת, המבקר מצביע על שורה של מחדלים ומראה שניתן היה לשפר באופן משמעותי את ניהול הספקטרום התדרים לטובת ניהול יעיל שיבטיח את הצרכים של חברות במשק, ואת התמורה המרבית למדינה.

המבקר טוען נגד אי-יישום ההחלטה להטיל על הצבא תשלום אגרות תדרים, כדי להביא לייעול השימוש בהם. ראוי לציין כי באף מדינה בעולם לא מטילים אגרות תדרים על צבאות, וכי צה"ל לא מבזבז תדרים ולא משתמש בהם בצורה לא יעילה. לצה"ל אין תדרים שהוא אינו משתמש בהם והצבא היה שותף מלא לכל תוכניות פינוי תדרים שיזם משרד התקשורת.

בכל הקשור לסוגיית הקצאת התדרים לדור הרביעי, המבקר מציף את אחד הכשלים הגדולים ביותר של משרד התקשורת לדורותיו, והוא חוסר היכולת להעניק לחברות הסלולר תדרים חיוניים להקמת דור רביעי בסלולר. המבקר מצא שהמדינה לא הקצתה תדרים שהתחייבה ולא הצליחה לממש הסכם עם צה"ל על פינוי תדרים הנחוצים לדור הרביעי ופיצוי מקביל.

מדובר צה"ל נמסר כי "ספקטרום התדרים הוא משאב טבעי לאומי מוגבל. בשנים האחרונות פעלו בצה"ל ליישוב מחלוקות בנושא הפעלת התדרים וניהולם. צה"ל ישמח לקחת חלק בכל עבודת מטה שיוביל משרד התקשורת בנושא".