מנכ"לית יאהו מנסה לסיים שת"פ החיפוש והפרסום עם מיקרוסופט

ההסכמה של מיקרוסופט לספק את הטכנולוגיה לחיפושים של יאהו לא עמדה בתחזיות, ולכן מריסה מאייר מחפשת חלופות

מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, ניסתה ללא הצלחה לסיים שיתוף פעולה בן עשר שנים עם מיקרוסופט, בתחום החיפוש והפרסום, לטובת עסקה עם גוגל, כך טוענים מקורבים לנושא. מאייר החלה בניסיון זמן קצר לאחר שנכנסה לתפקידה בחודש יולי ונתקלה בהתנגדות מצד מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר.

ההסכמה של מיקרוסופט לספק את הטכנולוגיה לחיפושים של יאהו לא עמדה בתחזיות, ולכן מאייר מחפשת חלופות. הסכם שיתוף הפעולה, שתוקפו יפוג ב-2020, נחתם בשנת 2009, בין באלמר לבין המנכ"לית הקודמת של יאהו, קרול בארץ.

כמו כן, מאייר נפגשה עם נציגים של גוגל, שם עבדה בעבר, שהסכימו בעל פה על שותפות חלופית בתחום החיפוש והפרסום, למקרה שההסדר עם מיקרוסופט יגיע לקיצו. יו"ר גוגל, אריק שמידט, אמר באוקטובר כי החברה תשקול עסקת חיפוש עם יאהו.

חוסר יכולתה של מאייר לשים קץ להסכם עם מיקרוסופט פירושה שיאהו תיאלץ כנראה להמשיך לשתף פעולה עם מיקרוסופט עד ל-2015.

כמו כן, ניתן יהיה לשים קץ להסכם במקרה שמיקרוסופט תמכור או תסגור את מנוע החיפוש Bing שבבעלותה, כך על פי תנאי ההסכם. "מיקרוסופט היא שותף חשוב ואנחנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק", כך אמרה שרה גורמן, דוברת מטעם יאהו.