"מעריב": העובדים יקבלו את משכורת אפריל בשתי פעימות

כך הודיע מנכ"ל העיתון ישראל גולדשטיין במכתב לעובדים ■ העובדים מאיימים בסכסוך עבודה ■ מ"מעריב" לא נמסרה תגובה

העיתון "מעריב" שוב מעכב שכר לעובדיו. במכתב ששלח היום (ד') מנכ"ל העיתון ישראל גולדשטיין לעובדים הוא כתב כי העובדים יקבלו את שכר חודש אפריל שלהם בשתי פעימות.

על-פי הפירוט, עובדים ששכר הנטו שלהם הוא עד 4,000 שקל יקבלו מחר (ה') את מלוא שכרם. עובדים ששכר הנטו שלהם מעל 4,000 שקל יקבלו בתאריך המשכורת, מחר, סכום של 3,200 שקל בלבד ואת היתרה "בהמשך היום או ביום שלמחרת", כתב המנכ"ל.

העיתון נקט במהלך דומה גם במשכורות מארס השנה, למורת-רוחם של העובדים.

בתגובה שלח וועד העובדים של "מעריב" מכתב לחבריו הערב בו כתב: "זו הפעם השלישית מאז כניסת ההנהלה החדשה שבה המשכורות מעוכבות בניגוד לחוק, וזאת בנוסף לכך שטרם שולמו כל משכורות הפרילנסרים של החודש שעבר, ובחלק מהמקרים אף מחודשים קודמים. בהודעת ההנהלה לא ניכרת אפילו נימה של התנצלות על הפגיעה החמורה בזכויות הבסיסיות ביותר של העובדים.

עוד כתב הוועד כי "מכיוון שאנחנו מודאגים מאוד מהתבססות הדפוס של הלנת שכר, אנחנו מודיעים בזאת להנהלה שאם המשכורות לא ישולמו במלואן כמובטח - לא תהיה לנו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה ולהיערך לנקיטת צעדים ארגוניים. כמו כן, אם שכר העובדים יעוכב שוב בעתיד נכריז על סכסוך עבודה באופן מיידי. מצער שיש צורך להזכיר להנהלה כי תשלום משכורות במועדן הוא חובה שהפרתה היא פלילית, ושמקורה עוד בתנ"ך - 'לא תעשוק את רעך ולא תגזול ולא תלין פעלת שכיר אתך עד בוקר' (ויקרא י"ט, י"ג)".

נציגי הוועד הוסיפו עוד כי "בתוך כך נעדכן עוד שהמשא-ומתן שלנו עם ההנהלה בעניין רצונה לפטר מעבר למכסה של 10%, המעבר האפשרי של המערכת וחתימה על הסכם קיבוצי חדש מתקדמת, ואנחנו מקווים ומאמינים שנוכל להגיע להסכמות בהקדם. אנחנו יודעים שבתקופה האחרונה מסתובבות שמועות רבות על תכניות ההנהלה, וחשוב לנו להזכיר שבזכות ההסכם הקיבוצי שחתמנו עליו באוקטובר ההנהלה מנועה מנקיטת צעדים חד צדדיים כמו פיטורים מעבר ל-10% מכלל הנקלטים או העברת מקום המערכת ללא תיאום עם נציגות העובדים".

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה.