בית המשפט לערעורים באיטליה גזר על ברלוסקוני 4 שנות מאסר

בית המשפט לערעורים במילאנו הותיר על כנו את העונש שהוטל על ראש ממשלת איטליה לשעבר בגין עבירות מס ■ ההרשעה של ברלוסקוני עלולה לאיים על עתידה של הממשלה האיטלקית

בית המשפט לערעורים באיטליה הותיר על כנו את העונש שנגזר על ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני בגין עבירות מס. בית המשפט לערעורים גזר על ברלוסקוני 4 שנות מאסר ואסר עליו לכהן בתפקיד ציבורי במשך 5 שנים, מה שעלול לערער את הקואליציה השברירית שקמה במדינה לפני כשבועיים.

בית המשפט לערעורים במילאנו, כאמור, הותיר את העונש שהוטל על ברלסקוני בגין העלמת מס בפרשה שקשורה לרכישת זכויות על סרטים על ידי חברת Mediasat שנמצאת בבעלותו. אולם גזר הדין לא יהיה סופי עד שערכאת ערעורים נוספת תדון בתיק. ועל פי החוק האיטלקי, ערכאת הערעור השלישית צריכה למסור את גזר הדין עוד לפני שיחול עיקרון ההתיישנות על הפרשה שיכנס לתוקפו בחודש יולי של השנה הבאה.

מוקדם יותר השבוע דחה בית המשפט את הבקשה של ברלסקוני להעברת המשפט ממילאנו בטענה כי השופטים בעיר מתנכלים לו. "הבנו שאין תועלת בהצגת הטיעונים שלנו מול בית משפט שביום הראשון לדיונים כבר החליט על העונש", אמר ניקולו גידני, עורך דינו של ברלוסקוני.

כאמור, הרשעה של ברלוסקוני בפרשה עלולה לערער את יציביות הקואליציה החדשה שקמה במדינה לאחר קיפאון פוליטי שנמשך כחודשיים. ברלוסקוני והמפלגה שלו הינם השותפים הבכירים בממשלה החדשה שקמה במדינה בראשות אנריקו ליטה, ולראש ממשלת איטליה לשעבר יש את היכולת להרוס את הקואליציה.