בוחבוט מאיים: "החל ממחר נשבית כל השירותים העירוניים"

האיום בהשבתה מצד יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט מגיע בעקבות הקיצוץ הצפוי בתקציבי האיזון והפיתוח ברשויות המקומיות ■ "אנחנו לא ששים להשבית את המדינה, אבל לפעמים כשאין ברירה - אז אין ברירה"

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון בטיוטת התקציב החדשה שהציע שר האוצר יאיר לפיד, יפתחו מחר (ב') בבוקר הרשויות המקומיות בשביתה, ככל הנראה ללא הגבלת זמן - כך אומר הבוקר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט.

"אם לא יהיה שינוי במשא ומתן עם האוצר, נפתח בשביתה כללית שתכלול את כל השירותים העירוניים", אמר בוחבוט. הוא הוסיף כי המשא-ומתן מול האוצר יתנהל עד לשעות הערב והסביר שהאיום בהשבתה מגיע בעקבות הקיצוץ הצפוי בתקציבי האיזון והפיתוח ברשויות המקומיות.

"אנחנו לא ששים להשבית את המדינה", הדגיש בוחבוט, "אבל לפעמים כשאין ברירה - אז אין ברירה". לדברי מטה המאבק של השלטון המקומי, התבצרותו של האוצר בעמדתו שלא לשנות את הצעת התקציב תביא להשבתת השירותים העירוניים ובכללם מערכת החינוך בכל רחבי הארץ - כולל גני הילדים - פינוי האשפה מהרחובות ורישום דוחות חנייה.

"פגיעה ישירה ב-8.5 מיליון תושבי מדינת ישראל"

יושב-ראש מטה המאבק, ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר, אמר בסוף השבוע, כי "המדינה חייבת לקחת אחריות על הגירעון הענק, ואני קורא להעמיד לדין את שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, על רשלנות במילוי תפקידו".

"בשיחות החוזרות ונשנות מול משרד האוצר הבטיחו לנו הבטחות שווא", סיפר רוכברגר. "האוצר מביא לקריסתן של הרשויות המקומיות ולכן נפתח בשביתה בלתי מוגבלת. אם צריך, גם התושבים ייצאו לרחובות. זהו תקציב לא אנושי".

על פי הודעת מטה המאבק, ניתנה למשרד האוצר ארכה להשיב ולנהל משא ומתן עד מחר - "עד שנגיע להסכם המקובל על כל הצדדים בנוגע לתקציב השלטון המקומי".

"זהו ריטואל החוזר על עצמו", מסרו במטה המאבק. "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי מענקי האיזון לא ייפגעו והיקפם יישמר על 2.8 מיליארד שקלים ולמרות הבטחתו, משרד האוצר החליט לקצץ 400 מיליון שקל. הפגיעה הזו היא פגיעה ישירה ב-8.5 מיליון תושבים במדינת ישראל שיצטרכו לשלם ארנונה יותר גבוהה, פחות שירותי חינוך וכיוצא בזה".