עמוס מימון הוא הרוכש של מניות דלק בפי גלילות

עומד בראש קבוצת משקיעים שרכשה 15% ממניות המתחם תמורת 69 מיליון שקל

איש העסקים עמוס מימון הוא הרוכש של מניות דלק ישראל בחברת פי גלילות, כך נודע ל"גלובס". מימון עמד בראש קבוצת המשקיעים שחתמה בתחילת חודש אפריל על עסקה למכירת 15% ממניות פי גלילות מידי דלק, תמורת 69 מיליון שקל.

הנכס העיקרי של פי גלילות הוא עתודת קרקע במתחם החברה ברמת השרון, בשטח כולל של 165 דונם, עליו היה מצוי בעבר מתקן אחסון וניפוק דלקים.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, ובכללם זכות סירוב של בעלי המניות בחברה - סונול (10%) ופז (20%) - שככל הידוע החליטו שלא לממשה. כן היא נדרשת לאישור שר האוצר, שכן המדינה מחזיקה ביתרת מניות פי גלילות (55%). דלק ישראל העריכה כי תרשום רווח הון של כ-45 מיליון שקל לאחר מס, בעקבות השלמת המכירה.

התפרסם ברכישת דפוס מעריב

במהלך השנה האחרונה עומד מימון בראש קבוצת משקיעים, ברובם יהלומנים אמריקאים, שרכשה קרקעות בישראל בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל. כזו היא העסקה שדווחה בשבוע שעבר, בה מכרה חברת גב ים מקבוצת נכסים ובנין, זרוע הנדל"ן של אי.די.בי, קרקע בשטח 40 דונם בנס ציונה המיועדת לתעשייה עתירת ידע (היי-טק), בתמורה ל-43 מיליון שקל.

שמו של מימון עלה לכותרות לראשונה לפני חצי שנה, כאשר רכש את בית הדפוס של עיתון מעריב באזור התעשייה בבת ים, באמצעות חברת צמרות סלע שבבעלותו, תמורת 65 מיליון שקל. המגרש, המשתרע על פני כ-18 דונם, כולל מבנה בן כ-5,100 מ"ר המשמש את בית הדפוס, משרדים ומרתף. נכון להיום ייעוד המגרש הוא תעשייה, אך בכוונת מימון להגיש תוכנית חדשה להקמת מגדל משרדים, בהתאם למדיניות של עיריית בת ים הנוגעת לאזור התעשייה. מימון עומד גם בראש קבוצת יהלומנים שתקים את מגדל המשרדים במתחם עלית ברמת גן, הצמוד למגדל המגורים שתקים חברת אזורים.