סלקום: 61% צניחה ברווח הרבעוני, ההכנסות ירדו ב-20%

חברת הסלולר הרוויחה ברבעון הראשון 67 מיליון שקל ורשמה הכנסות של 1.26 מיליארד שקל ■ איבדה 33 אלף לקוחות סלולר ברבעון, שיעור הנטישה 9.4%

הרגולציה והתחרות בשוק הסלולר ממשיכים לכרסם בתוצאות הכספיות של חברות הסלולר הוותיקות, והפעם מדובר בסלקום. החברה פירסמה היום (ב') את הדוח לרבעון הראשון של 2013, והתמונה ממש לא מזהירה.

סלקום , שמנוהלת בידי ניר שטרן ושנמנית עם קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחה היום (ב') על צניחה של 20.6% בהכנסות הרבעון הראשון לסך של 1.26 מיליארד שקל. מדובר ברף הכנסות נמוך בכ-12% מתחזיות האנליסטים בוול סטריט שמסקרים את מניית סלקום, שצפו לחברה הכנסות בהיקף 1.43 מיליארד שקל ברבעון הראשון. נציין, כי לפי תחזית לידר ו-IBI, הכנסות סלקום נמצאות בטווח.

גם בשורת הרווח למניה סלקום פספסה את צפי האנליסטים בוול סטריט - החברה הרוויחה 67 אגורות למניה, לעומת התחזית לרווח של 1.05 שקל למניה. חלק מבתי ההשקעות בישראל צפו לחברה רווח מעט גבוה מהאנליסטים בוול סטריט.

במונחים אבסולוטיים, סלקום הרוויחה ברבעון הראשון 67 מיליון שקל - צניחה של 61.3% לעומת הרבעון הראשון של 2012. הירידה ברווח, מסבירה החברה, נבעה בעיקר משחיקה מתמשכת במחירי הסלולר.

הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 17% בהכנסות משירותים ולירידה של 32% בהכנסות מציוד. נטויז'ן תרמה 244 מיליון שקל לסך ההכנסות של סלקום ברבעון הראשון של השנה, לעומת 258 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

ה-EBITDA של סלקום הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-314 מיליון שקל, צניחה של 34% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי צנח ב-50% והסתכם ב-139 מיליון שקל.

כ-33 אלף לקוחות סלולר נטשו את סלקום במהלך הרבעון הראשון, ונכון לסוף מארס, מצבת המנויים הסתכמה ב-3.166 מיליון, לעומת 3.199 מיליון מנויים בסוף דצמבר 2012. שיעור הנטישה עמד ברבעון על 9.4%.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ברבעון הראשון הסתכמה ב-75.9 שקל, לעומת 90.5 שקל בחודש ברבעון הראשון של 2012. ה-MOU (שימוש חודשי ממוצע למנוי סלולר) הסתכם ב-432 דקות, כ-18.4% יותר מהתקופה המקבילה. יצוין כי גם ה-ARPU וגם ה-MOU הושפעו באופן ניכר ממעבר לחבילות סלולר "הכול כלול" עם כניסתם של שחקני הסלולר החדשים לשוק בשנה שעברה.

סלקום מציגה גידול של 17% בתזרים המזומנים ברבעון, שהסתכם ב-168 מיליון שקל, בעיקר עקב ירידה בתשלומים בגין רכישת רכוש קבוע ועקב ירידה בתשלומים לספקים עבור רכש מכשירי סלולר, כתוצאה מהירידה במכר מכשירים אלה. ירידות אלה קוזזו בחלקן על-ידי ירידה בתקבולים מלקוחות, שנבעה מהתחרות הגוברת בשוק הסלולר.

לדברי מנכ"ל סלקום ניר שטרן, "תחרות המחירים האגרסיבית במהלך השנה האחרונה באה לידי ביטוי באופן מלא בתוצאות הרבעון הראשון, אך החברה ממשיכה להשיג תוצאות מרשימות בתחום המצוינות התפעולית. בחודשים האחרונים קצב הניודים נטו של מנויים למפעילים החדשים הואט בצורה משמעותית, ונטישת לקוחות הפוסט פייד מסלקום ירדה למרות מבצעי השיווק האגרסיביים בשוק. בזכות רמות השירות הגבוהות והרשת המתקדמת של החברה, אנו מחזקים את מעמדנו כחברת הסלולר הגדולה ביותר בישראל".

פלאפון מול סלקום
 פלאפון מול סלקום