בעלי דה לסר חויב לשלם 53 מיליון ד'; הנושים לא התרגשו

בעל השליטה בחברת הנדל"ן האמריקאית, אברהם לסר: "פסק הדין ניתן נגדי באופן אישי, לתובע אין טענה כנגד החברה או נכסיה"

מחזיקי האג"ח המקומיים בחברת הנדל"ן האמריקאית דה לסר לא התרגשו היום מהמכה הפיננסית הקשה שנחתה על בעל השליטה בחברה, אברהם לסר, עם היוודע פסק הדין שמחייב אותו בתשלום של 53 מיליון דולר. שלוש סדרות האג"ח של החברה נסחרו היום בירידות קלות בלבד, והתשואות עליהן עומדות על 4%-5%.

דה לסר עדכנה אמש כי ביהמ"ש האמריקאי חייב את לסר בתשלום הענק (כ-190 מיליון שקל) לבנק האמריקאי U.S Bank National Association בגין תביעה שהגיש נגדו. מדובר בתביעה אזרחית הנוגעת להלוואה שהעמיד הבנק התובע לטובת פעילות נדל"ן יזמית בסיאטל ובפילדלפיה, שאינה קשורה לחברת דה-לסר ואשר חלקו של לסר בה הוא כ-20%. סכום התביעה עמד על 38.5 מיליון שקל, ולכך התווספו ריבית ועוד הוצאות.

בתחילת ינואר קבע חבר מושבעים בארה"ב בערכאה ראשונה (שלב קביעת האחריות) את אחריותו של לסר לשלם לבנק, בסכום שייקבע בהמשך על ידי ביהמ"ש. בעבר העריכו פרסומים בתקשורת את שווי נכסיו הפרטיים של לסר בכחצי מיליארד שקל.

בהודעת החברה לבורסה הדגיש לסר כי "פסק הדין ניתן נגדי באופן אישי, ולא מתוקף תפקידי כנושא משרה, דירקטור או מנהל בחברה. לתובע אין טענה כנגד החברה או נכסיה". באי כוחו של לסר מנהלים מו"מ עם באי כוח התובע, במטרה לגבש הסדר בנוגע לחוב.

מעמד בעל השליטה לא ייפגע

לסר מעריך כי פסק הדין לא יפגע במעמדו כבעל השליטה בדה לסר. הערכה זו מקבלת חיזוק מעדכון קודם שפרסמה החברה בנושא, המזכיר כי בפברואר 2008 חתם לסר על הסכם שעבוד עם רעייתו, אידית לסר, שמשעבד לטובתה את מלוא החזקותיו במניות החברה. זאת, כבטוחה לתשלום התמורה המגיעה לה בגין החזקותיה בחברות נכס שהועברו לדה לסר אחרי הנפקתה.

ההסכם מאפשר לאידית לסר לממש את השעבוד ולהעביר את המניות לבעלותה בתוך ארבעה חודשים ממועד הגשת תביעה משפטית נגד לסר, בסכום של יותר מחצי מיליון דולר.

עד כה טרם מימשה הגברת לסר את השעבוד, ובכל מקרה היא רשאית לאפשר לאברהם לסר להמשיך לעשות שימוש בזכויות ההצבעה של בני הזוג כבעלי המניות בחברה.

דה לסר מחזיקה בכ-20 נכסים מניבים בניו יורק, רובם בברוקלין, ובחודשים האחרונים גייסה בבורסה המקומית אג"ח בהיקף של 225 מיליון שקל. את 2012 סיכמה החברה עם עלייה של 5.5% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-24 מיליון דולר. בשורה התחתונה רווחיה השנתיים ירדו ב-35% ל-10 מיליון דולר, בעקבות שערוכים בהיקף קטן יותר ביחס לאלה שנעשו ב-2011.