חבילת הפיצויים המדהימה של מנצ'סטר סיטי לרוברטו מאנצ'יני

המאמן שפוטר לאחר שהמועדון "לא הצליח לעמוד במטרותיו לעונה זו", יקבל מהשייח'ים מענק פרידה בסך 28 מיליון ליש"ט, מהגבוהים שהיו בכדורגל האירופי

רק בקיץ האחרון קיבל רוברטו מאנצ'יני תגמול נאה עבור האליפות ההיסטורית שהצליח להביא למנצ'סטר סיטי בהתקפה האחרונה של עונת 2011/12: חוזה מילונים משודרג במועדון, בסך של כ-37 מיליון ליש"ט עד 2017. שנה אחת בדיוק לאחר אותו יום שבו זכה במועדון של השייח'ים מאבו-דאבי בצלחת האנגלית, הוא פוטר אמש (ב') ממשרת מאמן הסיטי, בה עבד ב-3.5 השנים האחרונות.

חבילת הפיצויים שיקבל האיטלקי בן ה-48 עשויה להגיע לממדים מפלצתיים, עקב השנים הארוכות שנשארו לו במסגרת החוזה המשודרג עליו חתם בקיץ הקודם עם הסיטי. על-פי כתב BBC ריצ'ארד אסקאם, הפרידה ממאנצ'יני תעלה לקבוצה כ-28 מיליון ליש"ט, סכום נכבד גם במונחים של מועדון שמשלם מעל 200 מיליון ליש"ט בעונה לעובדיו - יותר מכל מועדון אחר בפרמיירליג. במידה ובכך אכן יסתכם גובה הפיצויים של מאנצ'יני, הוא ישבור את שיאן הפיצויים הקודם של מאמני הכדורגל האירופי, ז'וזה מוריניו, שלאחר פיטוריו מצ'לסי ב-2007 קיבל מרומן אברמוביץ', על-פי דיווחים, כ-18 מיליון ליש"ט.

בהודעה הרשמית של הסיטי בדבר פיטורי מאנצ'יני, נמסר כי "המועדון לא הצליח לעמוד במטרות המוגדרות שלו לשנה זו". ואכן, זו היתה עונה מרובת נפילות במנצ'סטר סיטי, שהודחה מליגת האלופות כבר בשלב הבתים, איבדה גובה ליריבה העירונית יונייטד בשלב מוקדם מאד של מאבק האליפות באנגליה, ונכשלה אפילו בזכייה בגביע, אחרי הפסד מביך 1-0 לוויגאן בגמר שנערך בשבת בוומבלי.