השופטת לעו"ד: "תכף תתלבשו בביקיני ונפתח לכן בריכת בוץ"

"ידיעות אחרונות": שופטת ביהמ"ש שלום מרכז חני שירה ננזפה ע"י נציב התלונות נגד שופטים ■ עוד אמרה לשתי עורכות הדין: "לי אין בעיה, את יכולה ללכת מפה. לי יש דברים יותר מעניינים לעשות. מזל שזה לא תיק שלי, ואני רק שופטת תורנית"

עוד התבטאות שאינה הולמת מצד שופט בישראל. אחרי שהשופט שלמה אטינגר-נחשון פרש מכס השיפוט לאחר שאמר לתובעת שהיא "מוצאת ז' מהר", כעת ננזפה שופטת בית משפט השלום, לאחר שאמרה לשתי עורכות דין שהתנצחו באולם הדיונים "תכף תתלבשו בביקיני ונפתח לכן בריכת בוץ" - כך דווח הבוקר (ה') ב"ידיעות אחרונות". בהמשך השופטת הוסיפה "זה בגלל ששתיכן נשים".

מדובר בשופטת חני שירה מבית משפט השלום מרכז, שהעליבה את עורכות הדין אלונה פרידמן ומיכל מוסרי במהלך דיון גירושים שעלה לטונים גבוהים. השופטת זומנה לבירור אצל נציב התלונות נגד שופטים, שהגדיר את המקרה כחמור והעביר את המשך הטיפול בפרשה לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס.

עו"ד פרימן אמרה ל"ידיעות אחרונות", כי במהלך 16 שנות עבודתה כעורכת דין היא לא שמעה "אמירה כה סקסיסטית ומזבה כזו מצד שופט". לטענת פרימן, השופטת לא הסתפקה באמירה הסקסיסטית לכאורה, וכאשר התברר כי לא ניתן להגיע להסכמה בתיק, היא אמרה לעורכת הדין כי "לי אין בעיה, את יכולה ללכת מפה. לי יש דברים יותר מעניינים לעשות. איזה מזל שזה לא תיק שלי ואני רק שופטת תורנית כאן. יש לי 1,000 תיקים כאלה משלי, כולם בדיוק אותו הדבר".

עו"ד פרידמן הגישה את התלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, וטענה לזלזול בוטה: "דברי השופטת גרמו לי תחושה שבית המשפט עושה לנו טובה. בית המשפט הנכבד לא רק שאינו מכבד בליבו את המתדיינים בפניו, אלא גם מוצא לנכון להסביר להם כמה הוא מזלזל בהם". עו"ד מוסרי גיבתה את התלונה.

השופטת שירה אמרה בבירור אצל הנציב, כי אין שחר לטענות. אך באותה נשימה אישרה שאמרה בדיון "ראיתי כבר הכל חוץ ממלחמה בבוץ בינכן". לדבריה, התלונה היא ניסיון להלך נואל אימים על בית המשפט".