אגודת העיתונאים ליועמ"ש: התערב בפרשת נסטלבאום

טוענת כי המינהל התקין מחייב את העברתו של משה נסטלבאום מתפקיד מנהל ערוץ 1, לאור התובענה שהגישה נגדו נציבות שירות המדינה בגין הטרדה מינית

אגודת העיתונאים בתל-אביב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיתערב בפרשת מינויו של משה נסטלבאום לתפקיד מנהל ערוץ 1 ואי-העברתו מתפקיד מנהל החדשות בערוץ.

באמצעות עו"ד אילן בומבך טוענת האגודה כי המינהל התקין מחייב את העברתו של נסטלבאום מהתפקיד, לאור התובענה שהגישה נגדו נציבות שירות המדינה בגין הטרדה מינית, בצירוף המלצה שלא למנות אותו לתפקיד ניהולי. חרף המלצת נציבות שירות המדינה, החליט בשבוע שעבר הוועד המנהל של רשות השידור, בתום שימוע שנערך לנסטלבאום, לא להעבירו מתפקידו.

"למרבה הבושה ולמרבה הכלימה, קיבל הוועד המנהל החלטה שהינה אות קלון הבולט למרחקים, בבחינת החלטה שדגל שחור מתנוסס מעליה", טוענת האגודה.

על-פי הפנייה, "נודע לאגודת העיתונאים כי רשות השידור מתכוונת למנות בימים הקרובים את נסטלבאום לתפקיד מנהל הטלוויזיה", כתב בומבך, "בעוד המדינה כולה מצויה בסערה מפרשת עמנואל רוזן, החליט הוועד המנהל להקל ראש באורח קיצוני בעבירות מיוחסות של הטרדה מינית, ולשדר מסר מפוקפק, כי אין מקום לסנקציה או אפילו רבע סנקציה כלפי עובד ציבור כה בכיר בגין עבירות מין מכוערות".

העיתונאים טוענים כי קיימת בעייתיות יתרה בכך שנסטלבאום ימשיך בעבודתו הסדירה, שכן 17 מהעדים נגדו בתובענה, כפופים לו. יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב, רותם אברוצקי, הוא אחד המתלוננים נגד נסטלבאום.

האגודה דרשה מהוועד המנהל לפרסם את נימוקי ההחלטה שלא להעביר את נסטלבאום מתפקידו וביקשה את היועמ"ש "להנחות את ראשי רשות השידור כיצד יש לנהוג בעניינו של מר נסטלבאום", לשון הפנייה.