מונדיאל 2014: "אין מקום לספונסרים נוספים, הטורניר סולד-אאוט"

פיפ"א השלימה את מכירת כל החסויות האפשריות לגביע העולמי שיתקיים בברזיל ■ בטורניר שנערך ב-2010 בדרא"פ, הספונסרים שילמו 1.6 מיליארד ד'

התעשייה שנקראת "מונדיאל" תמשיך לייצר כסף גדול לפיפ"א - התאחדות הכדורגל העולמי, שמארגנת אחת לארבע שנים את הטורניר שנחשב לאירוע הספורט השני בחשיבותו בתבל (אחרי המשחקים האולימפיים).

פיפ"א הודיעה כי השלימה את מכירת כל החסויות וחבילות הפרסום למונדיאל 2014, שייערך בקיץ בעוד קצת יותר משנה בברזיל. זאת לאחר שיצרנית הלבשת וציוד הספורט הדרום אמריקאית Centauro, הנחשבת לגדולה בתחומה באמריקה הלטינית, הפכה ל"תומכת מקומית" של הגביע העולמי, בתמורה לסכום של כ-50 מיליון דולר (במסגרת ההסכם, תקבל חשיפה גם במהלך גביע הקונפדרציות, טורניר החימום למונדיאל, שיתקיים הקיץ בברזיל).

פיפ"א מוכרת את החסויות לגביע העולמי לפי שלוש קטגוריות: קטגוריית "שותפה גלובלית", שכוללת שש חברות בינלאומיות המשלמות את הסכומים הגבוהים ביותר (אדידס, קוקה-קולה, יונדאי-קיה, סוני, ויזה ואמירייטס); קטגוריית "ספונסרית מונדיאל", הכוללת שמונה חברות בינלאומיות שמשלמות סכומים נמוכים יותר (ביניהן באדווייזר, מקדונלד'ס וג'ונסון אנד ג'ונסון); וקטגוריית "תומכת מקומית", הכוללת שש חברות מקומיות - שבסיסן במדינה שמארחת את המונדיאל.

"אין לנו מקום לספונסרים נוספים", אמר ג'רום ואלקה, מזכ"ל פיפ"א. "מונדיאל 2014 סולד-אאוט למפרסמים".

על-פי כל ההערכות, מונדיאל 2014 יגרוף הכנסות ספונסרשיפ גבוהות בהרבה מאלו שרשם הטורניר שנערך ב-2010 בדרום אפריקה (הסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר).