"חלק מהדירקטורים בפירמידות בשוק הישראלי היו פושעים"

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), בדיון על חוק הריכוזיות בוועדת הכספים של הכנסת: "יש לתהות כיצד הגענו למציאות הזו של דירקטורים שלא מבצעים את עבודתם נאמנה, למינוף הבלתי יאומן בחברות ולמשיכת הדיבידנדים החזירית"

"אין מנוס מלהודות שכנראה חלק מהדירקטורים בפירמידות בשוק הישראלי היו פושעים", כך טוען ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), בדיון שהתקיים היום (א') בוועדת הכספים של הכנסת בנושא פירוק הפירמידות במשק. "יש לתהות כיצד הגענו למציאות הזו של דירקטורים שלא מבצעים את עבודתם נאמנה, למינוף הבלתי יאומן בחברות ולמשיכת הדיבידנדים החזירית - ונצטרך לטפל בסוגיה זו".

הדיון בוועדת הכספים מתקיים לאחר אישורו בקריאה ראשונה של חוק הריכוזיות בחודש שעבר. מטרת חוק הריכוזיות היא להפחית את הריכוזיות במשק ולהגדיל את התחרות, ושר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט יהיה אמון על ביצועה. הצעת החוק מבוססת על המלצות הוועדה להגברת התחרותיות במשק ומטפלת בשלושה היבטים מרכזיים: שקילת שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ושיקולי תחרותיות בהפרטות שמבצעת הממשלה; הגבלות על מבני אחזקות פירמידליים; והפרדה באחזקות נכסים ריאליים ופיננסיים.

לדברי ח"כ שטרן, "החשש המקורי שלנו היה מ'מכירת חיסול' - זריקת נכסים לשוק שתביא לירידת מחירים ולפגיעה אפשרית בחברות. כעת, כאשר חברות כבר החלו להיפטר מאחזקות ונכסים בשל החוק המתקרב, אנו רואים שלא כצעקתה. לא יקרה דבר אם המניות בחברות בשכבה השלישית יפוזרו בבורסה ללא גרעין שליטה ויחזרו לידי הציבור שהינו בעל מרבית המניות".

עוד אמר חבר הכנסת מהתנועה, כי "מדיניות המס בישראל מבצעת אפליה קשה בין מיסוי הפרט שהינו תובעני לבין הפירמידות שהוא סלחני, ולכן מסגרת הזמן של המכירה גם הוא קריטי - צריך לתת ביטוי במסגרת החוק גם לתקופת המעבר עד למכירה לחלוקת הדיבידנדים בין החברות בפירמידה שכיום אין עליה מס, וליכולת להחזיק רווחים לא מחולקים ללא מגבלת זמן ללא מיסוי עד שיבוא גואל".