נטפלים לקטנים? מס הכנסה פשט על דוכן ביצים שהעלים 1,020 שקל

כך נראה "קרב" כחלק מהמלחמה בהון השחור בישראל: אנשי רשות המסים פשטו על דוכן למכירת ביצים ועל חנות כלי כתיבה בכפר קאסם ■ "המבצע נערך כדי להגביר את האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, במטרה להגביר את השוויון בנטל"

בכל הקשור להון שחור, נראה שברשות המסים לא פוסחים גם על ה"טרף הקל". והפעם: בעל דוכן ביצים שבקופתו נמצאו 1,020 שקל לא מדווחים.

תחת הכותרת "'ביצת הכסף': בעל דוכן למכירת ביצים לא פתח תיק ולא ניהל ספרים בעסקים", שיגרה היום (א') בצהריים רשות המסים הודעה לתקשורת על ביקורת שנערכה על-ידי משרד מס הכנסה פתח-תקווה בשבוע שעבר. הביקורת נערכה באזור פתח-תקווה, ראש-העין, אריאל, ברקן, גת-רימון, כפר-מעש, גני-תקווה וכפר-קאסם.

"המבצע נערך במסגרת הנחיית מנהל רשות המסים משה אשר למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח, על מנת להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים", נכתב בהודעת רשות המסים.

ומה עלה בידי אנשי הרשות? מתוך 141 ביקורות, ב-12% מהעסקים שבוקרו נמצא כי לא נרשמו הכנסות. בדוכן למכירת ביצים נמצאו בקופה 1,020 שקל שהתקבלו ביום הביקורת ולא נרשמו, וכן נמצא כי בעל הדוכן לא פתח תיק ברשות המסים.

"לדבריו", נכתב בהודעת הרשות, "הוא פתח את העסק לפני 8 חודשים בלבד והבטיח לפתוח תיק".

עוד מצאו אנשי הרשות כי צ'קים בסך 26,195 שקל נמצאו בגן ילדים בפתח-תקווה; מדובר בצ'קים שנתקבלו מהורי הילדים בחודשים מארס עד מאי, ולא הוציאו להם קבלות או חשבוניות. הגננת טענה כי רואה החשבון שלה אישר לה לסדר הכל עד ה-15 בחודש.

בראש-העין, קניית תצפית במסעדה לא נרשמה בספרי המסעדה, והבעלים הסביר כי היה לחץ, הלקוחות ביקשו לאכול, והוא התכוון לרשום מאוחר יותר.

בכפר קאסם, קניית הביקורת בחנות לכלי כתיבה לא נרשמה, ובעלת החנות טענה כי בדיוק הלכה לקופת-חולים, וחברה שלה החליפה אותה, אמרה לה שרכשו כלי כתיבה והבטיחה לרשום.