אופ"א משיקה: ליגת האלופות (לקבוצות הנוער של מועדוני העילית)

32 המועדונים שיעפילו לצ'מפיונס ליג בעונה הבאה יתבקשו לשלוח קבוצות נוער לתחרות אירופית שתהיה מקבילה לחלוטין לזאת של הבוגרים

בעקבות ההצלחה של היוזמה הפרטית NextGen Series, סוג של ליגת אלופות לנוער -אבל במימון פרטי שלא כולל את המעטפת וההכרה של אופ"א, החליטו בארגון הכדורגל האירופי להקים יוזמה דומה משלהם. רק בחודש שעבר הסתיימה העונה של NextGen, בה זכתה קבוצת הנוער של אסטון וילה בגביע לאחר שגברה בגמר 0-2 על מקבילתה מצ'לסי.

אבל כעת לא ברור מה יעלה בגורלה של NextGen, לאור התוכנית המעניינת של אופ"א: החל מעונת המשחקים הבאה (2013/14), כל 32 המועדונים שיעפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות ישלחו את קבוצות הנוער שלהם (עד גיל 19) לתחרות מקבילה לחלוטין לאלופות.

איך זה יעבוד? קבוצות הנוער ישחקו בשלבי בתים זהים לחלוטין לאלו אליהם הוגרלו מועדוני הבוגרים בליגת האלופות. לוח המשחקים יהיה זהה לזה של הבוגרים - כשמשחקי הנוער צפויים להיערך באותם הימים, לעיתים באותו אצטדיון בפורמט של 'הצגה כפולה' - על מנת לאפשר לאוהדים לחזות הן בקבוצת הנוער שלהם והן בקבוצת הבוגרים בנוחות.

המסיימות במקומות 1-2 בשלבי הבתים יעפילו לשלבי נוקאאוט. בניגוד לבוגרים, שם קיימת שיטת בית/חוץ, בליגת האלופות לנוער של אופ"א יתקיים משחק אחד מכריע בשמינית הגמר וברבע הגמר (זהות המארחת שלו תיקבע בהגרלה). חצאי הגמר והגמר יתקיימו בשיטת פיינל-פור במגרש נייטרלי.

אופ"א מתכוונת להעניק ניסיון של שנתיים לפחות לליגה החדשה, בתקווה שהיא תצליח לגייס ספונסרים ולעורר עניין בקרב האוהדים וזכייני הטלוויזיה. יש לציין כי ההשתתפות ביוזמה לא תהיה חובה עבור המועדונים שיעפילו לליגת האלופות - כך שקיים סיכוי כי חלק ממועדוני הליגה האירופית יתבקשו לשלוח את קבוצות הנוער שלהם למפעל החדש.