שרת הספורט: "10 מיליון שקל למימון שכרם של המאמנים הלאומיים"

תוכנית חדשה של השרה לימור לבנת: הקצאה של הסכום הנ"ל לשנתיים למאמנים בענפים אולימפיים

בטקס הצדעה לאלופי אירופה הטריים (המתעמל אלכס שטילוב, הקלע סרגיי ריכטר והג'ודוקא טומי ארשנסקי) שנערך היום (ב') בוועדת עלייה, קליטה ותפוצות של הכנסת, חשפה שרת הספורט לימור לבנת את כוונתה להפעיל בקרוב תוכנית ייחודית לשיפור מעמדם של המאמנים האולימפיים בישראל.

במסגרת התוכנית, ימומן שכרם של מאמנים בענפים האולימפיים בארץ, בהיקף של 10 מיליון שקל לשנתיים. התוכנית תצא לדרך מייד לאחר אישור התקציב.

התוכנית להעסקת המאמנים צפויה לסייע לאיגודי הספורט לממן את שכרם של למעלה מ-40 מאמנים בהיקף של משרה מלאה. השכר יינתן למאמנים שיעמדו בקריטריונים שייקבעו על-ידי ועדה מקצועית ובהתאם לפרמטרים של הישגיות.

השרה לבנת ציינה כי "מדובר בתוכנית חדשנית בהיקף משמעותי, שתבטיח למאמנים הלאומיים בענפים האולימפיים שכר הולם כדי שיוכלו להתרכז בספורט, באימון הספורטאים ובהכנתם לקראת אולימפיאדת ריו 2016, ומבלי שיצטרכו לחפש השלמות הכנסה במקומות אחרים. אני סבורה כי למאמנים יש תפקיד מכריע גם בהגדלת מספר הספורטאים הפעילים בישראל ושיפור ההישגים בכל הענפים, ולכן משרד הספורט בראשותי פועל בימים אלה במספר מישורים לשיפור מעמדם של המאמנים בישראל".