סילבן שלום: "אעמוד בשערי הנמל אם יוחלט להכניס צבא"

שלום: "אני לא רוצה לחיות במדינה שמפעילה צבא כדי לשבור איגודי עובדים"

השר לאנרגיה ומים והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, תקף היום (ב') בחריפות את ההצעה להכניס את צה"ל לנמלי הים במידה והעובדים ישביתו את הנמלים.

"מדובר ברעיון עוועים שחייבים להורידו מיידית מסדר היום", אמר שלום. "אני לא רוצה לחיות במדינה שמפעילה צבא כדי לשבור איגודי עובדים. אם זה בכל זאת יקרה, אני מתחייב לעמוד עם עובדי הנמלים בשערי הנמל ולעצור את החיילים מלהיכנס. אסור לאפשר עימותים בין עובדי הנמלים לבין בניהם ונכדיהם שמשרתים בצה"ל. מה שצריך כעת בנמלים הוא בניית רציפים נוספים כדי לתת מענה למשק ולהתפתחותו וחייבים לאפשר תחרות".

בעוד כחודשיים יציג שר התחבורה ישראל כץ את הרפורמה בנמלים לממשלה, הכוללת הקמת נמל פרטי שיתחרה בנמלים הקיימים. על רקע אפשרות השבתת נמלי אשדוד וחיפה אמר שלום: "אני מרגיש מסוחרר ממבול הרפורמות המתפרסמות מדי יום בעיתונים. הממשלה מכהנת רק חודשיים וכמות הרפורמות שכבר פורסמו בעיתונים אינה רצינית.

"רפורמות הן דבר חשוב אך חייבים לבצע אותן לאחר לימוד מעמיק, באופן יסודי ותוך הפעלת שיקול דעת. ביצעתי בעבר בתפקידיי הקודמים כשר רפורמות ואני יודע שחייבים לקיים הידברות, לערוך דיון יסודי ומעמיק וזאת כדי לבדוק אפשרות ליישמן. זהו המתכון לקיום והצלחת רפורמות ולא באופן שחלק מהשרים פועלים בימים אלה".