סוף לא מיוחד: ז'וזה מוריניו עוזב את ריאל מדריד

המאמן עם השכר הגבוה ביותר בכדורגל ייפרד בתום העונה מהמועדון הספרדי, שלוש שנים לפני תום החוזה בין הצדדים; היעד המסתמן הבא: האקסית צ'לסי

מה שהיה ידוע וצפוי בתקופה האחרונה, הפך היום (ב') לרשמי: ז'וזה מוריניו, מאמן ריאל מדריד, לא ימשיך במועדון בעונה הבאה. נשיא הקבוצה הספרדית, פלורנטינו פרז, הודיע כי הצדדים הסכימו להיפרד מיד בתום שני המחזורים שנותרו בליגה לעונת 2012/13, תחת "הסכמה משותפת, כי זה הוא הזמן הנכון לסיים את יחסינו".

המנג'ר הפורטוגלי החזיק בחוזה בריאל מדריד עד לשנת 2016, במסגרתו היה, לפי הערכות, מאמן הכדורגל המרוויח בעולם עם שכר של יותר מ-15 מיליון אירו נטו לעונה. פרז הודיע כי למרות החוזה בין הצדדים, לא תדרוש ריאל פיצויים מקבוצה שתרצה להחתים את "המיוחד" לעונה הבאה.

מועמדת עיקרית לקלוט אותו בחזרה בשורותיה היא צ'לסי האנגלית, בה עבד בעבר בהצלחה יתרה במשך שלוש שנים. גם מנצ'סטר סיטי ופ.ס.ז' הוזכרו.

מוריניו, 50, הצטרף לריאל מדריד ב-2010, מיד לאחר עונת טרבל חלומית באינטר האיטלקית. הוא התקשה להתמודד עם הדומיננטיות הגדולה של ברצלונה בשלוש השנים שעברו מאז, ומלבד אליפות אחת (2012) וגביע המלך (2011) לא זכה באף תואר בספרד. תחתיו נשרה ריאל מליגת האלופות שלוש פעמים רצופות בשלב חצי הגמר.

מוריניו ניצח בריאל מדריד 72% מהמשחקים אותם ניהל (בכל המפעלים), 127 מתוך 176 בסך הכל. בכך הוא שמר על אחוזי ההצלחה הגבוהים שלו במהלך הקריירה (ממוצע של 67.7%).