עו"ד רובין: "אם הבנקים ירופפו ידיהם זה יתפשט כמו אש בשדה קוצים"

עו"ד פיני רובין, המייצג תאגידי ענק וטייקונים, בראיון לגלי צה"ל: "ליבי ליבי עם אנשים כמו איתמר אלון שניצבים עם הלשון בחוץ מול מנהל הבנק ונתקלים בברז שנסגר, אבל אם הבנקים יאפשרו דחייה גורפת בתשלומי חובות - זה מסוכן"

לאחר הרצח המזעזע שביצע אתמול (ב') איתמר אלון בסניף בנק הפועלים בבאר-שבע, לאחר שנקלע לקשיים וגילה כי חשבון הבנק שלו נחסם בעקבות חוב של 6,000 שקל, עלו קולות שטענו כי הסתה נגד הבנקים ואילי ההון בישראל היא שהיוותה מעין "השראה" מפוקפקת לאירוע הטרגי.

עו"ד פנחס רובין, שמייצג לא מעט תאגידי ענק וטייקונים בישראל, התראיין הבוקר (ג') בגלי צה"ל והגיב לטענות האלה באומרו כי "עם כל הצער, זו מסקנה חפוזה מדי להגיד שהסתה כלשהי היא זו שהביאה לרצח. "בהחלט צריך לקיים דיון ציבורי ולמתן את הסיקור בתקשורת נגד אותם אנשי ממון, אבל שני הדברים לא קשורים אחד לשני".

רובין טען בראיון כי "התהודה הציבורית אכן מתנקזת דרך התקשורת, והאווירה הציבורית הקשה נוצרת על-ידי המדיה, אבל יחד עם זאת צריך לומר שהיו רגולטורים ושרי אוצר שיצאו נגד בעלי הון ומוסדות פיננסיים על לא עוול בכפם, וקצת קשה לקשר בין שני הדברים".

לדברי רובין, "ליבי ליבי עם אנשים כמו איתמר אלון שניצבים עם הלשון בחוץ מול מנהל הבנק ונתקלים בברז שנסגר, אבל אם בנקים ירופפו את היד, וכל הציבור ידחה את תשלום החובות לבנקים - זה יתפשט כמו אש בשדה קוצים ויפגע במערכת הבנקאית. לדוגמה, אם הבנקים יאפשרו דחייה גורפת בתשלומי המשכנתאות - עלולה להתחולל מפולת".