יחימוביץ': אין שום קשר בין הרצח לביקורת נגד הבנקים

יו"ר העבודה: "רצו שאעלה לדוכן הנואמים בכנסת ואקשור בין מסע הרצח של איתמר אלון ובין העוני, גריסת מעמד הביניים ומחיקת חובות לטייקונים. סירבתי"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', טוענת היום (ג') כי אין קשר בין הרצח בסניף בנק הפועלים בבאר-שבע לבין הביקורת נגד הבנקים.

"רצח הוא רצח הוא רצח", כתבה יחימוביץ' בדף הפייסבוק שלה. "איתמר אלון ביצע טבח אכזרי, אלים ולא אנושי בחפים מפשע והותיר אחריו סבל עמוק ושכול.

"אתמול ניהלתי ויכוחים מרים עם האנשים הקרובים אליי ביותר, שביקשו שאעלה על דוכן הנואמים בכנסת ואקשור בין הרצח ובין העוני הגדל, בין הרצח ובין גריסת מעמד הביניים, בין הרצח ובין מחיקת החובות לטייקונים. סירבתי לעשות זאת".

יחימוביץ', שכלפיה הופנתה אתמול (ב') ביקורת, וגורמים שונים טענו בעילום-שם בתקשורת כי ה"הסתה", כדבריהם, נגד הבנקים הייתה גורם מרכזי לרצח בבאר-שבע.

"אסור לספק מעטפת הגנה מוסרית או אפילו בדל רמז לצידוק למעשה כל-כך נפשע", הוסיפה יחימוביץ'. "אתם יודעים עד כמה עמוקה האמונה שלי באחריות המדינה לגורלם של אזרחיה. וכן, יש קשר מוכח בין עוני ובין הידרדרות לפשע. אבל גם לפרט, לא רק למדינה, יש אחריות על מעשיו.

"רבים מאיתנו עומדים במבחנים קשים מאוד, חווים אסונות אישיים וקולקטיביים, סבל, בדידות, התעללות פיזית, פיטורים, אובדן, חולי. הרוב הכמעט מוחלט של מי שחווים משבר קשה מנשוא לא הולך ומבצע טבח מקפיא דם. לא רק כי זה פשע פלילי חמור, אלא גם ובעיקר כי רובנו המכריע אנשים עם גבולות מוסריים של מותר ואסור.

"רצח כזה הוא תופעה בלתי נורמטיבית, המתרחשת בשוליים האפלים והאלימים ביותר של החברה האנושית. אסור להכניס את הטבח הזה לתוך מערכת הנמקות רגילה. הזדהות, הבנה, הפיכתו של הרוצח לקורבן, שימוש בגורלו כדי להדגים תהליכים כלכליים וחברתיים פסולים - יוצרים שיבוש מוסרי וטשטוש גבולות בין טוב לרע.

"יהי זכרם של ענת אבן חיים, אבנר כהן, מאיר זיתון ועידן סברי ברוך. אני משתתפת באבלן העמוק של משפחותיהם. אני מחזקת גם את מי שחוו אתמול חרדת מוות, אימה וטרור".