"המשטרה היא שהחזירה את הנשק לרוצח איתמר אלון"

עקב פרסומים שונים, הנהלת בתי המשפט פרסמה הבהרה לפיה המשטרה היא זו שהחליטה להחזיר לאלון את האקדח, באמצעותו רצח אתמול 4 אנשים בבנק בב"ש

בעקבות פרסומים שונים בכלי התקשורת באשר לנסיבות שבהם הוחזר הנשק לאיתמר אלון שרצח אתמול 4 אנשים בבנק הפועלים בבאר-שבע, לאחר שנלקח ממנו לפני מספר שנים, הוציאה היום (ג') הנהלת בתי המשפט הודעת הבהרה, לפיה המשטרה הודיעה לבית המשפט ב-10 באוגוסט 2011 כי לאחר שחקרה את אלון היא החליטה להחזיר לו את נשקו.

"במהלך הדיון המשפטי בערעורו של איתמר אלון, הודיעה המשטרה על השבת הנשק לידיו ועל התייתרות הדיון המשפטי", כתבה הנהלת בתי המשפט בהודעה שהוציאה היום.

בעזרת האקדח שהחזיק ברישיון רצח אתמול (ב') אלון 4 אנשים בסניף בנק הפועלים בבאר-שבע, ככל הנראה כנקמה על כך שהבנק חסם את חשבונו, ובהמשך שם קץ לחייו.

לדברי עו"ד גיל מיכלס, שמשרדו מתמחה בתביעות ביטוח ונזיקין, אם יתברר שהחזרת הנשק התבצעה למרות ספק בכשירותו הנפשית של אלון ו/או בשל רשלנות אפשרית אחרת למשרד לביטחון פנים אשר סיפק רישיון ירי לאדם שאינו כשיר, למעשה למדינה, ישנה אחריות לטבח ויהיה עליו לפצות את משפחות ההרוגים ואת הפצועים. כך גם במקרה והיה בידי הרשויות מידע מוקדם שהיה ביכולתו למנוע את הטבח והן לא פעלו לפי אותו מידע.

מהפרסומים עולה שאלון שלף בעבר במהלך סכסוך שכנים את נשקו, כשבעקבות אותה תקרית הועמד לדין ונלקח נשקו. זאת, כשלדברי הנהלת ביהמ"ש המשטרה היא שהחזירה לאלון את נשקו. עו"ד מיכלס מציין שמלבד ההיתכנות של אחריות המדינה לכך שלרוצח ניתן רישיון לנשק, עלולה להתברר שהייתה רשלנות גם של הרופא אשר מילא את הצהרת הבריאות בעת חידוש הרישיון לנשק. זאת, אם השמיט הרופא פרטים רפואיים שהיו מצויים בתיקו הרפואי של אלון ו/או שלא עיין כלל בתיקו הרפואי בעת מילוי הצהרת הבריאות.

כמו כן, במקרים אלו תיתכן אחריות של הבנק או של חברת השמירה. במקרה זה הפצועים ומשפחות ההרוגים יוכלו לתבוע פיצויים אף מהם. זאת, לאור פסיקות קודמות שבהן הוכחה התרשלות של חברת השמירה ונפסקו פיצויים למשפחות הנפגעים.

כמו כן, אם הפצועים הם עובדי הבנק אז הם זכאים לקבל תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי כיוון שמדובר בפועל כפגיעה בעבודה שמוגדרת כתאונת עבודה. במידה ונהרג עובד, משפחתו זכאית לקבל תגמולי ביטוח לאומי באמצעות תביעה שתוגש לביטוח הלאומי.