רגע לפני הרצח: "אלון הלך להביא אקדח ונראה בטירוף"

שכנתו של איתמר אלון, הרוצח בבנק בבאר-שבע, פגשה אותו שעה קלה לפני הירי, כשחזר מהבנק לביתו להביא אקדח ■ "הוא התחיל לצעוק עליי. פחדתי שהוא יפגע בי, אז התרחקתי" ■ הבוקר: פרחים ונרות נשמה בסניף הבנק

זמן קצר לפני מסע הרצח ראתה שכנה את הרוצח איתמר אלון נכנס לביתו כדי ליטול את האקדח. "הוא נראה אחוז טירוף", סיפרה היום, "פחדתי שהוא יפגע בי".

יולה, שכנתו של אלון בבניין בבאר-שבע, פגשה אותו כשחזר מהבנק לאחר שהתנהל במקום ויכוח לבין מנהלי הסניף באשר לחסימת כרטיס האשראי שברשותו. "הוא חזר עצבני וזרק סיגריה על הרצפה", שיחזרה יולה. "שאלתי אותו: 'למה אתה זורק סיגריה על הרצפה?', והוא התחיל לצרוח עליי".

כשראתה השכנה את אלון הולך להביא את האקדח נתקפה בבהלה. "התרחקתי מהר", אמרה, "אני מודה לאל שהוא לא פגע בי".

הבוקר (ג') התאספו עשרות בני אדם סמוך לסניף בנק הפועלים בו ביצע אלון את מסע הרצח. ביחד עם נציגי הבנק הם הדליקו נרות נשימה והניחו זרים. השיחה שהעסיקה את כולם הייתה: האם ניתן היה למנוע את המעשה הנורא?

הלילה הובא למנוחות סגן מנהל הבנק, מאיר זיתון ז"ל בן ה-34, בעירו באר-שבע, לאחר שנורה ונהרג בתקרית אתמול (ב'). היום ייערכו הלוויותיהם של מנהל הסניף, אבנר כהן, שיובא למנוחות בשעה 18:00 בעומר; ולקוחת הבנק, ענת אבן חיים בת ה-33, תובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין החדש בבאר-שבע. מועד הלווייתו של עידן שניצר סברי בן ה-22 טרם נמסר.

"הוא חי כל הזמן על הקצה"

אתמול סיפרו תושבים כי אלון היה אדם תמהוני שלא תקשר עם החברה. "הוא כל הזמן חי על הקצה. הפעם כנראה הוא הגיע למסקנה שהוא לא יכול יותר וזה לא מתאים לו", סיפר תושב באר-שבע.

אלון היה מפקד פלוגה במילואים ושירת כקצין ביטחון בבאר-שבע. לפני כ-10 שנים הוא פוטר מעבודתו ונקלע למצוקה כלכלית. הוא הגיע לבנק כדי לנסות ולהסדיר חוב על סך 6,000 שקל, שבעטיו נחסם כרטיס האשראי שלו.

מפרטי החקירה נראה כי בין הצדדים התנהלו דין ודברים שלא היו לשביעות-רצונו של אלון. הוא יצא מהבנק, ובשעה 11:30 שב למקום כשברשותו אקדח ומספר מחסניות, ואז לפי החשד פתח בירי במהלכו נהרגו 4 בני אדם.