ניצב יורם הלוי: "היה ירי לא מוצדק לעבר איתמר אלון ובת-הערובה"

בדיון בכנסת על הרצח בבנק הפועלים בב"ש גילה מפקד מחוז הדרום כי שוטרים ירו על תא השירותים בו החזיק הרוצח במירי כהן, והבהיר כי היה זה "ירי ללא הצדקה"

בדיון מיוחד שנערך הבוקר (ד') בוועדת הפנים של הכנסת, חשף מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, כי במהלך מסע ההרג הרצחני בסניף בנק הפועלים בבאר-שבע, ביצעה המשטרה ירי לעבר תא השירותים בו החזיק איתמר אלון את בת-הערובה מירי כהן, ירי שאינו מוצדק בשל הימצאותה במקום.

הוועדה בראשות ח"כ מירי רגב קיבלה סקירה מקיפה מנציג המשטרה באשר לאירוע הקשה. "אנחנו רוצים לנסות לבדוק מהו מספר האזרחים המחזיקים בנשקים אישיים ולהבין מהם הקריטריונים לקבלת הנשק", אמרה רגב בפתח הישיבה.

לדברי רגב, בכוונת הוועדה להבין גם מדוע נאזק אחד הפצועים בתקרית, אזרח ישראלי מהפזורה הבדואית, שאף סייע להציל את חייהם של מספר אנשים ששהו בבנק במהלך האירוע. אותו אדם פונה לבית-החולים סורוקה בבאר-שבע, שם הוא מאושפז עד עתה במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה.

מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב הלוי, ששיחזר עבור הוועדה את השתלשלות האירועים בסניף הבנק, הסביר כי ההחלטה לכבול את הפצוע בוצעה על-פי הנהלים.

ח"כ טלב אבו-עראר (רע"מ-תע"ל) דרש להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע שבעקבותיו נעצר הפצוע הבדואי. "זוהי הכרזת מלחמה של המשטרה שניזונה מקריאות של עמדות קיצוניות, אני לא מצפה מהמשטרה שתפעל כך", הדגיש ח"כ אבו-עראר.

לדברי ניצב הלוי, זהותו של הפצוע לא הייתה ידועה לכוחות המשטרה, אך בשל החשש כי יש יורה נוסף בבנק, נאלצו השוטרים לפעול על-פי הנהלים הנדרשים ולאזוק אותו.

ניצב הלוי חשף כי אזרח ישראלי נוסף נעצר בדקות הראשונות שלאחר האירוע, אך שוחרר במהרה. "אוי לנו אם מפגע היה מצליח לברוח תחת חסותנו", הבהיר מפקד המחוז. "אם יהיה אירוע נוסף כזה, ננהג כך גם בעתיד".

נציגי הציבור שהגיעו לוועדה הבוקר ניסו להבין האם הכתובת סביב המקרה הקשה הזה הייתה על הקיר, לאחר שכבר בשנת 2011 נלקח מאלון נשקו האישי מתוך סברה של המשטרה כי הוא מסוכן להוריו. בסופו של דבר הוחלט להשיב לו את נשקו, לאחר שטען כי הוא נמצא בסכנה בעקבות פיגוע שסייע לסכל שנים קודם לכן.