תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חושבים להקים עסק קטן וחוצה גבולות? אין גבול לאפשרויות

מה ההסבר לכך שדווקא שירות הדואר המלכותי בבריטניה הכפיל בשנה האחרונה את הרווח שלו? ■ הסוד בשיתוף-הפעולה עם המתחרה הגדול - האינטרנט

הרווח השנתי של שירות הדואר המלכותי הבריטי הוכפל בשנה האחרונה, והרווח התפעולי בסוף הרבעון הראשון של 2013 הסתכם ב-403 מיליון ליש"ט, זאת לעומת 152 מיליון ליש"ט באותה התקופה אשתקד, כך דיווח לאחרונה ה-BBC. נתונים אלה יכולים להפתיע, אם ניקח בחשבון את העובדה ששירותי הדואר המסורתיים רק הלכו ואיבדו מקסמם בעולם שכולו אינטרנט, אולם כאן גם נמצא ההסבר. מתברר שהגורם לצמיחה הוא השימוש באתרי הקניות המקוונות שהביא לגידול משמעותי בכמות החבילות הנשלחות בתוך הממלכה ומחוצה לה.

גם אם אינכם נוהגים לבצע קניות ברשת, כדאי שתדעו שיש רבים שעבורם מדובר בעניין של שגרה, ועיקר עסקאותיהם מתבצעות שם. אם טרם עשיתם זאת, יש יסוד סביר להניח שהדבר נובע מכוחו של הרגל. באבולוציה של העולם המקוון והטכנולוגי שלנו, כבר לא מדובר בתופעה, אלא בדרך חיים. יתרה על כך, לקניות באינטרנט יש יתרונות בולטים, והם מקבלים את ביטויים בנוחות, במגוון וכמובן במחיר. אם רק לפני מספר שנים מדובר היה באפיק חדשני, הרי שהיום הוא כבר מובן מאליו.

גם מאחורי הקלעים, לא מדובר בעניין מורכב מדי. תהליכי המסחר האלקטרוני עוברים דרך מערכות מקוונות - המתאמות בין ההזמנה, הסליקה והמשלוח.

למידע והצטרפות ל-Eco Post, השירות של דואר ישראל לסוחרים עם חו"ל- לחצו כאן

כיאה לכל זירת מסחר, השוק מורכב לא רק ממותגים גדולים הנעזרים ברשת בכדי לתמוך בחנויות שבשטח, אלא גם מחנות וירטואליות של יזמים בודדים שגילו כי יש כאן שוק ופוטנציאל עסקי, ואפשרות להרוויח. ובכלל, מדובר בשלב מבורך, היות שיש בכוחו לקדם יזמות פרטית, לתמוך בעסקים קטנים בינוניים, ולפתוח בפניהם את האפשרות להגיע לשוק רחב, חסר גבולות כמעט. כך שאם חיפשתם הזדמנויות עסקיות שכאלו, יתכן שהן נמצאות מעבר לים.

למה?

מסחר מקוון מאפשר לכם להגיע לשווקים רחבים, לבחור את שעות העבודה שלכם לפי שיקולי נוחות ויעילות מירביות, לחסוך בזמני נסיעות ופגישות וכמובן לצמצם את העלויות הנוספות הדרושות לטיפול בחנות פיסית. אחרי שתבצעו את "שיעורי הבית", תכירו את הצד הטכני ואת תחומי המיסוי, תוכלו להפעיל את החנות המקוונת שלכם ביעילות ובחסכון בשעות העבודה היקרות שלכם.

איפה?

אם מדובר בפריטים בודדים, האתרים המוכרים ביותר הם eBay ואמזון, אולם בפני מי שמעוניין לקחת את הנושא ברצינות ולפתוח עסק עצמאי מקוון, עומדת האפשרות לפתוח זירה משלו, אתר שהוא חנות וירטואלית.

איך?

היות שמדובר לא רק בפוטנציאל להקמתו של עסק קטן (או בינוני), אלא גם בייצוא לכל דבר, המעוניינים להקים חנות מקוונת שכזו, מוזמנים להיעזר בשירותי מכון הייצוא, המעניק הדרכות וליווי לאורך כל שלבי התהליך, והוא שילמד את היצואן המתחיל, כל מה שצריך לדעת, בין אם מדובר בשלבים הבירוקרטיים, ובין אם בנושאי המיסוי. כך למשל, כדאי בהחלט לדעת כי בכל עסקה המתבצעת מול לקוח בחו"ל, זכאי המוכר (ובתנאי שהוא עוסק מורשה), לקבל החזר מע"מ.

ואם המשלוח הוא מה שנראה כמורכב ומסובך, גם כאן כבר יש התפתחויותו הקלות. משלוח מעבר לים הוא עניין של מה בכך, ובעידן המקוון רק מתבקש שגם כאן תגדל השליטה שלכם על המשלוח, מרגע שנפרדתם ממנו.

כך למשל, תוכלו לעשות זאת בדרך המסורתית, באמצעות הדואר. זוכרים את הצמיחה של הדואר המלכותי הבריטי? הם הרי הוכיחו שזה עובד.

וגם בישראל התרחבו האפשרויות. דואר ישראל השיק בימים אלה שירות חדש בשם ECO POST, שרות למשלוחים של חבילות עד 2 ק"ג, הכולל מעקב וקבלת עדכונים לגבי סטאטוס המשלוח במחירים זולים במיוחד. בשלביו הראשונים השירות יתקיים מול ארה"ב, גרמניה, צרפת, בריטניה, ספרד, בלגיה, הולנד, קנדה, שוויץ, הונג קונג, שבדיה וברזיל, אולם הוא ימשיך ויתפתח בהמשך.

כך שאם אתם מעוניינים בהכנסה נוספת, ויש לכם רצון ללמוד - אין גבול לאפשרויות.

למידע והצטרפות ל-Eco Post, השירות של דואר ישראל לסוחרים עם חו"ל- לחצו כאן