נפסל המינוי של אלוף יאיר נוה לתפקיד יו"ר תעש

אחד המינויים הראשונים של יעלון כשר הביטחון מסתבך: הוועדה לבדיקת מינויים פסלה את המינוי בשל ניגוד עניינים

הוועדה לבדיקת מינויים בכירים בחברות הממשלתיות פסלה את המינוי של האלוף יאיר נוה לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית (תע"ש). הוועדה נימקה את פסילת המינוי בעובדה שנוה עדיין לא השתחרר מצה"ל - מה שיוצר לכאורה מצב של ניגוד עניינים.

נוה מונה לתפקיד יו"ר תעש לפני כשבועיים בידי שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ובמסגרת הליך מוסכם עם שר האוצר, יאיר לפיד.

עם מינויו לתפקיד, נוה היה אמור להחליף את יו"ר החברה בשנתיים האחרונות, עו"ד ניצה פוזנר.

תעש היא חברה ביטחונית בבעלות המדינה ומינוי יו"ר הדירקטוריון שלה נעשה בידי שרי הביטחון והאוצר. לצד נוה, מינה יעלון את תא"ל (במיל') יצחק גת לתפקיד יו"ר רפאל. מדובר באחד המינויים הראשונים של יעלון כשר ביטחון - שמסתבך, לאחר שתחילה הוא הוצג כמינוי מוסכם ושההליכים שקדמו לו התנהלו תוך הקפדה על שקט יחסי.

נוה סיים את כהונתו כסגן הרמטכ"ל לפני כארבעה חודשים ובמקומו נכנס לתפקיד האלוף גדי אייזנקוט. מאחר שבעבר הביע נוה עניין בהתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל, הבהיר שר הביטחון כי מינויו לתפקיד יו"ר תעש לא יחבל בסיכוייו להתמודד בעתיד על תפקיד הרמטכ"ל. בלשכת שר הביטחון אמרו היום (ד') בצהריים ל"גלובס" כי "אנחנו לומדים כרגע את ההחלטה".

גורמים המקורבים לנושא אמרו היום כי מדובר "בפסילה טכנית בלבד" והעריכו כי במהלך הימים הקרובים ייעשו מאמצים לאפשר בכל זאת את הכשרת המינוי של נוה לתפקיד. הגורמים אמרו כי תיעשה חשיבה מחודשת על המתכונת שבה הוא יוכל להיכנס לתפקיד בתעש, חרף העובדה שהוא עדיין לובש מדים.

"אסור לתת למינוי כזה להיתקע כי זה לא נכון מבחינת חברה כמו תעש, שחייבת בייחוד בתקופה כזאת יושב ראש ראוי, בעל יכולות ניהול והבנה עסקית שמכיר את כל המערכות שיוכלו לסייע ולקדם את תוכנית ההפרטה שלה", אמר היום ל"גלובס" אחד הגורמים. "אם מדובר במקרה של פסילת מינוי מסיבה טכנית, הפתרון שיאפשר את המינוי גם יהיה טכני".