בעלי השליטה בסימטרון מכרו מניותיהם ב-30.6 מיליון דולר

קבוצת DBSI של יוסי בן שלום, יו"ר סימטרון, מכרה מניות תמורת 21.1 מיליון דולר, וסגן היו"ר, ביל גיבס, מימש מניות תמורת 7.5 מיליון דולר

"רק באחרונה שכרנו חברת IR בארה"ב, בחודש הבא נופיע לראשונה בכנס של אחד מבתי ההשקעות בארה"ב, אנחנו עובדים מול אנליסט אמריקני כדי שיכסה אותנו, ובאמצע החודש הבא נצא לרוד שואו בניו יורק".

את הדברים האלו אמר לנו יוסי בן שלום, יו"ר סימטרון (Cimatron), לפני שלושה חודשים כאשר ראיינו אותו על עתיד החברה והמניה. בן שלום, עד אתמול אחד מבעלי המניות בסימטרון, לא הסגיר את מטרות פעילות ה-IR (קשרי משקיעים), אך עכשיו אפשר לומר כמעט בוודאות מה הן היו: מכירת כל החזקותיו בחברה - כמעט מחצית מהון המניות.

אתמול בלילה השלימה סימטרון , הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 62 מיליון דולר, הצעת מכר שנייה תוך חודשיים, ובמסגרתה מכרו שני בעלי המניות הגדולים בחברה (לא מוסדיים) חלק ניכר מהחזקותיהם, ולמעשה חדלו מלהיות בעלי עניין בה.

קבוצת DBSI של בן שלום ושותפו, ברק דותן, מכרה מניות תמורת 10 מיליון דולר. ביל גיבס האמריקני, סגן היו"ר ובעל המניות הפרטי (בעקבות רכישת חברה שלו על ידי סימטרון במזומן ומניות), מכר מניות תמורת 3.6 מיליון דולר. בהצעת המכר הראשונה, שבוצעה בדיוק לפני חודשיים, מכרה DBSI מניות תמורת 11.1 מיליון דולר, וגיבס מכר מניות תמורת 3.9 מיליון דולר. סך המימוש, בשתי ההצעות, עומד על 30.6 מיליון דולר (כולל אופציית ה"גרין שו" של ההצעה השנייה).

מחיר המכירה בהצעה הראשונה עמד על 5.25 דולר, ובשנייה על 6.25 דולר - עלייה של 19%. סימטרון, נזכיר, הפכה לאחת המניות הישראליות הלוהטות בוול סטריט. מתחילת השנה הוסיפה לערכה 63%, ובשנתיים האחרונות שולש שוויה.

יפרשו מהדירקטוריון?

לאחר הצעות מכר אלו, שני בעלי העניין שנותרו בחברה הן שתי קרנות השקעה אמריקניות: Osmium Partners עם החזקה של 8.2%, ו- Wellington Trust Company עם 11.8%.

קבוצת DBSI נכנסה להשקעה בסימטרון לפני 11 שנה. לפי הידוע, הקבוצה השקיעה בחברה 5-6 מיליון דולר; סך מכירות המניות שביצעה באחרונה עומד על 21.1 מיליון דולר (לא כולל מכירות שוליות שבוצעו במסגרת המסחר הרגיל); סך חלקה בדיבידנד כולל 14 מיליון דולר שחילקה סימטרון מתחילת 2011 עומד על 6 מיליון דולר, ולכן הרווח של הקבוצה מהשקעתה זו נע סביב 20 מיליון דולר. סימטרון, אגב, עדיין לא אותתה אם שתי הצעות מכר אלו יגררו פרישה של בן שלום וגיבס מהדירקטוריון.

סימטרון מפתחת תוכנות CAD (Computer Aided Design) לשימוש במחשב לצורך תכנון של מרכיבים, ותוכנות CAM (Computer Aided Manufacturing) - שימוש במחשב לבקרה של תהליכי ייצור.

תוכנת הדגל של החברה - CimatronE - היא תוכנת CAM המיועדת לייצור רכיבי פלסטיק ומתכת לתעשיות שונות, דוגמת תעשיית הרכב.

סימטרון
 סימטרון