אורי שני עוזב את פולאר הקורסת; צבר שכר של כ-6 מיליון ש'

כהונת שני בחברה שבשליטת זיל פלדמן: הפסדים מצטברים של מאות מיליוני שקלים, הסדר חוב בהיקף של 100 מיליון שקל ב-4 שנים

הפסדים מצטברים של מאות מיליוני שקלים, הסדר חוב בהיקף של 100 מיליון שקל וגם שכר בעלות מצטברת של כ-6 מיליון שקל. אלו הם המספרים המסכמים את כהונתו בת 4 השנים של מנכ"ל פולאר השקעות הפורש, אורי שני. החברה, שבשליטת זיל פלדמן, עדכנה הבוקר, כי שני החליט להתפטר מתפקידו בחברה, והוא צפוי לסיים את כהונתו בעוד כחצי שנה.

שני (66), שהצטרף לפולאר באוקטובר 2009, נהנה במסגרת תפקידו משכר חודשי של כ-78 אלף שקל, צמוד למדד, ומהטבות נוספות (רכב דרגה 6, החזר הוצאות ועוד). כך, עלות העסקתו עמדה על כ-1.5 מיליון שקל בשנה, והצטברה ל-4.5 מיליון שקל בשלוש שנים. מאחר שימשיך לקבל שכר עד סיום עבודתו בחברה, עלות ההעסקה הכוללת שלו תגיע לכ-6 מיליון שקל.

פולאר השקעות, הפועלת בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, נמצאת כבר זמן רב במשבר קשה. בשלוש השנים האחרונות היא צברה הפסדים של 212 מיליון שקל, רובם בשל מעורבותה בפרויקט הולילנד בירושלים שהסתבך, אשר הביאו לקריסתה ומנעו ממנה מלשלם את החזרי האג"ח במועד.

פולאר, בעלת חוב אג"ח של 100 מיליון שקל, הנסחר ב"תשואת זבל" של 148%, נושאת בדוחותיה הערת "עסק חי" זה זמן רב. החברה ניהלה מו"מ ממושך עם נושיה להסדר חוב, ובתחילת יוני צפוי להתכנס ביהמ"ש המחוזי בת"א כדי לבחון את ההסדר שהיא מציעה. מניות החברה נמחקו מהמסחר בתחילת החודש, אחרי שפולאר לא הצליחה לעמוד בתנאי השימור.

בסוף 2009, כששני נכנס לתפקידו, הוא ניסה לשדר אופטימיות וגיבש תוכנית אסטרטגית למיקוד פעילותה העסקית של החברה ולמימוש נכסים. למרות ההפסדים הכבדים שצברה החברה עוד בטרם כניסתו לתפקיד, אמר שני בזמנו כי הוא "רואה בפולאר הזדמנות יוצאת דופן לממש אתגרים הקשורים בניהול עסקי גלובלי".

שני כיהן בעבר כמנכ"ל מפלגת הליכוד וראש לשכת משרד ראש הממשלה, אריאל שרון, והיה מהראשונים שהצטרפו למפלגת "יש עתיד", שהקים יאיר לפיד, שר האוצר כיום. במקביל לכהונתו כמנכ"ל פולאר השקעות, שני שימש כחלק מצוות "יש עתיד" לניהול המו"מ להרכבת הממשלה.