הבדיחה הלא מוצלחת של בנט: "להדביר את הנמלים"

(עדכון) - ■ פרופ' יוסי יונה: "בנט מתכוון להציע רפורמה שתהפוך את עובדי הנמלים לאסירים במחנות עבודה. כך פעלו הנאצים"

בתחילת השבוע הציע שר הכלכלה נפתלי בנט להכניס צבא לנמלים במקרה של שביתה, עכשיו הוא כבר רוצה "להדביר" אותם - אבל עוטף את זה בלשון מבודחת. בסטטוס האחרון שהעלה בנט בדף הפייסבוק שלו הוא כתב: "זהו. אי-אפשר יותר עם הנמלים. הגעתי עכשיו הביתה והבנתי שחייבים לעשות מעשה. הם במטבח. בסלון. בחדר אורחים. כל הבית נמלים. הזמנתי מדביר".

לסטטוס של בנט בפייסבוק יש כ-11,000 "לייקים" וכ-700 שיתופים בכ-13 שעות, והוא ממשיך לצבור תאוצה ברשת.

נפתלי בנט. מתוך הפייסבוק
 נפתלי בנט. מתוך הפייסבוק

בנט סימן את הנמלים עוד לפני הבחירות כשקרא להילחם בוועדים החזקים. בתחילת השבוע סיפר כי הוא גיבש תוכנית תחת שם הקוד "1981", שגולת הכותרת שלה הכנסת צבא לנמלים במקרה של שביתה בלתי חוקית - אם כזו תפרוץ על רקע כוונת הממשלה להקים נמל חדש בבעלות פרטית בצמוד לאחד הנמלים הקיימים. השם שניתן לתוכנית הוא בהשראת המהלך הכוחני של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן, ששבר שביתה של פקחי טיסה כשפיטר אותם והביא במקומם פקחים מהצבא האמריקני. יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, אמר אז בתגובה: "בנט, אתה בלוף, אין לך מושג מה אתה מקשקש. אתה שר פופוליסט, שמשמיע לציבור שטויות. במקום לבלבל את המוח, תלמד מה זה נמלים, תלמד דרך ארץ. עוד לא התיישבת על הכיסא, ואתה מכריז הכרזות. אתה שר קטן".

מלשכתו של השר בנט נמסר בתגובה: "בנט חזר מיום עבודה והיו הרבה נמלים על השיש והוא רצה לשתף בכך את הגולשים. ובכלל, קצת חוש הומור לא יזיק לאף אחד". גורמים בשוק העבודה דווקא לא צחקו במיוחד מהבדיחה של בנט, ובמיוחד לא בנמלי הים. איש ועד באחד הנמלים אמר היום ל"גלובס" כי הוא מכבד את בקשתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני להימנע מתגובות ביחס ליוזמות הממשלה בנמלים, אבל ביקש למסור התייחסות קצרה בכל זאת : "אני חרד לגורלה של מדינת ישראל שיש שר כזה בממשלה. אני מאוד מקווה שאיש כזה לא יושב בקבינט הביטחוני ומקבל החלטות. הנמל פחות מעניין".

הפוסט האחרון של בנט בפייסבוק כבר התחיל לעורר סערה ברשת. פרופ' יוסי יונה העלה פוסט חריף ובוטה במיוחד תחת הכותרת "טיהור אתני בנמלים", שם כתב: "ההזמנה של בנט של מדבירים כדי להכחיד את עובדי הנמלים מסמנת עליית מדרגה, הסלמה, במאבק של נפתלי בנט בעובדים אלה. בנט נתלה על אילנות גבוהים, מפלצתיים, גזעניים; הוא יונק את השראתו מהאסטרטגיה הגזענית הנאצית שגרסה שאם רוצים להכשיר את הקרקע לפגיעה פיסית בקבוצה אנושית כלשהי, יש לדחוק אותה קודם, מבחינה סימבולית, לעולם החיות. כן, כך בדיוק פעלו הנאצים. הם הבינו שאם הם יצליחו להנחיל לציבור את האמונה כי אין היהודים, הצוענים וקבוצות 'נחותות אחרות' נמנים על הגזע האנושי אלא מדובר בחולדות, עכברים, מקקים נגיפים, שמאיימים על טוהר הגזע הארי, אז תהיה אפשרות לגייס את התמיכה שלו למפעל ההשמדה נגדם.

"טוב, בואו לא נגזים, בנט לא מתכוון להדביר פיסית את עובדי הנמלים, הוא רק רוצה לפגוע בתנאי השכר שלהם. איך הוא מציע לעשות זאת? הוא מתכוון להציע רפורמה שתהפוך אותם לעובדי קבלן, ואולי לאסירים במחנות עבודה. ואם האסירים - החיות הנחותות יתמרדו - אז יש לגייס מדבירים, חיילים וכלבים אימתניים שאותם יש לשסות ב'נמלים' הללו שחדרו למטבח, לסלון, לחדר האורחים. כך עושים טיהור אתני ב"נמלים"!