מיני מבחן דרכים: שברולט קרוז 2013 - בורגנית ומשודרגת

לשברולט קרוז החדשה יש מחיר בסיס אטרקטיבי, הרבה מאד אבזור תקני לשקל ותא נוסעים מרווח

מקבלי הרכב הצמוד בישראל הם כיום הפראיירים האמתיים של שוק הרכב הישראלי. את הדוגמה הטובה ביותר ניתן למצוא בפלח המשפחתיות, שכ-70%-90% מהמכירות בו הן כיום לציי רכב.

לקוח פרטי שייכנס כיום לאולם תצוגה, או שיצטרף לאחד המבצעים של מועדוני הלקוחות, יקבל בלי מאמץ הנחה של אלפי שקלים, חבילות אבזור מפנקות ולעיתים גם וגם. לעומת זאת, מקבלי הרכב הצמוד משלמים מדי חודש את מס שווי השימוש, שמחושב לפי מחיר המחירון המלא של הרכב - שאף אחד בענף לא משלם אותו - ולרוב הם גם צריכים להסתפק בחבילות אבזור תקניות או פחות מכך. שווי השימוש שישלמו ימשיך להיות צמוד במדויק לאותו מחיר מחירון מנופח מלכתחילה של המכונית החדשה גם בעוד שנתיים-שלוש, כאשר בפועל הרכב יהיה שווה 40% פחות.

המצב המוזר, שנגזר משיטת מיסוי קשיחה של האוצר, מחלחל כיום לתודעת לקוחות הציים והיבואנים גם יחד. כיום אפשר לראות תהליכי הסתגלות ראשונים כמו בשברולט קרוז המחודשת, שנחתה כאן לאחרונה.

בצעד לא טיפוסי חתכה היבואנית את מחיר המחירון הרשמי של המכונית והעלתה את רמת האבזור וב-121 אלף שקל (לגרסת הסדאן) יקבלו אפילו אנשי הצווארון הכחול של ציי הרכב גלגלי סגסוגת נאים, חלון חשמלי, מסך מגע רחב ועוד.

המכונית עצמה עברה כמה שינויי עיצוב קלים ובצבעים הנכונים, עם חישוקים מושחרים - שמשדרגים משמעתית את "מראה הרחוב" של המכונית - היא נראית בורגנית ומשודרגת סטטוס. גרסת הסטיישן החדשה, שנוספה לאחרונה להיצע (ב-123 אלף שקל), נראית גדולה ואטרקטיבית במיוחד למרות, שהאבזור התקני שלה אינו עשיר כמו בגרסת הסדאן.

תא הנוסעים היה ונותר אחד המרווחים ביותר בשוק בזכות בסיס גלגלים נדיב והיושבים מאחור נהנים משפע של מרחב לרגליים. גרסת הסטיישן היא חיית-מטענים רצינית. סביבת הנהג נראית מאובזרת ומתוחכמת תודות למסך המגע הגדול אבל היא עתירה בחומרי דיפון נוקשים .

לקרוז 2013 יש היגוי מדויק למדי, אם כי קל מאד, אחיזת כביש מכובדת ויציבות כיוונית טובה במהירויות שיוט גבוהות על הכביש המהיר.

תיבת ההילוכים האוטומטית, עם 6 מהירויות, שודרגה משמעותית וברוב המקרים היא מוצאת את ההילוך הנכון לתנאי הנהיגה. נקודת התורפה העיקרית היא המנוע: הוא מספק את הדחף בהאצה בעליות אבל בסל"ד גבוה וקולני מאד, שיוצר תחושה של מערכת הנעה לא מעודנת.

בשורה התחתונה הקרוז המחודשת תמלא היטב את ייעודה כסוס עבודה של ציי רכב. יש לה מחיר בסיס אטרקטיבי, הרבה מאד אבזור תקני לשקל, תא נוסעים מרווח וחבילה דינמית סבירה בהחלט לנהגים לא אנינים במיוחד, שצריכים רכב ל-40 אלף קילומטר בשנה. עכשיו צריך רק לראות אם שאר השחקנים ירימו את כפפת התמורה לכסף.