המשביר בדרך לרכישת מלוא הבעלות על רשת ניו-פארם

המשביר מחזיקה 68.3% מניו-פארם, וביתרה מחזיקה ישאל הנמצאת בפירוק זמני

קבוצת המשביר לצרכן בדרך לרכישת מלוא הבעלות על רשת ניו-פארם, שבה היא מחזיקה 68.3% בשותפות עם חברת ישאל (31.7%).

המשביר פרסמה היום (ה') בבורסה מכתב שהוציאו עו"ד רונן מטרי, הכונס של ישאל , ועו"ד אמיר ברטוב, בא-כוח המשביר, ולפיו הצדדים מנהלים משא-ומתן מתקדם למיזוג של ניו-פארם וקבוצת המשביר.

חברת ישאל נמצאת בפירוק זמני, והמשא-ומתן מתנהל עם הכונס על מניות ישאל בניו-פארם.

מתווה המיזוג שעליו מדובר הוא המרת מניותיה של ישאל בניו-פארם במניות החברה הממוזגת (המשביר-ניו-פארם), וזאת תוך התחייבות חתם למימוש חלק נכבד מהמניות "בתמורה ראויה". כפי הנראה, במקרה זה, במקרה שלא יימצא רוכש חיצוני למניות, קבוצת המשביר תרכוש את עיקר המניות בעצמה.

במקביל מתנהל משא-ומתן לגבי האפשרות שהמשביר תרכוש את מניות ניו-פארם באופן ישיר ולא באמצעות מיזוג, בתמורה שאינה פחותה מהתמורה המוצעת כיום לכונס עבור מניותיה של ישאל. בשני המקרים, המשביר אינה מציינת כל שווי שלפיו עשויה להתבצע העסקה.

תחרות קשה מול סופר-פארם

המשביר רכשה את השליטה ברשת ניו-פארם באוקטובר 2007 מידי קמ"ן אחזקות של רוני אלרועי, שהחזיק בה באמצעות החברה-הבת ישאל. במשביר קיוו אז לפתח את רשת ניו-פארם כרשת הדרגסטור השנייה בישראל שתתחרה בסופר-פארם.

אלא שמאז הרכישה ולמרות התפתחות הרשת, היא התקשתה להתמודד בתחרות מול סופר-פארם וגם בתחרות הקשה בקטגוריות רבות מול רשתות השיווק. כך, בעיקר שנותיה תחת שליטת המשביר רשמה ניו-פארם הפסדים.

כבר בהסכם מכירת השליטה בניו-פארם למשביר ניתנה לישאל אופציה למכור את יתרת המניות למשביר, אלא שההסכם איפשר למשביר לשלם תמורתן באמצעות מניות החברה-האם, קרי קבוצת המשביר. בין הצדדים התנהלו מגעים מספר פעמים, אך הם לא צלחו.

רשת ניו-פארם מונה היום 65 חנויות ומפעילה בנוסף 38 נקודות מכירה בסניפי המשביר לצרכן. באחרונה סיים את תפקידו יפתח סרי, שכיהן כמנכ"ל הרשת במשך 3.5 שנים, וכיום הרשת מנוהלת על-ידי בלהה ברוקס.