יתפנה כסף לרכש? מנצ'סטר יונייטד מצמצמת את החזרי הריבית שלה

המועדון, שחובותיו הכוללים נאמדים ב-370 מיליון ליש"ט, הצליח למחזר את אחת ההלוואות שלקח, במהלך שיחסוך כ-10 מיליון ליש"ט בשנה

מנצ'סטר יונייטד תצליח לצמצם את הוצאות הריבית השנתיות שלה ב-10 מיליון ליש"ט, לאחר שמיחזרה עם בנק אוף אמריקה את אחת ההלוואות הפתוחות שלה. מדובר על הלוואה בסך 192 מיליון ליש"ט, שהריבית השנתית עליה הסתכמה ב-31 מיליון ליש"ט. לאחר המיחזור, הריבית תסתכם ב-21 מיליון ליש"ט.

החובות הכוללים של יונייטד נאמדים ב-370 מיליון ליש"ט. כזכור, הם נוצרו ב-2005, אז רכשה את המועדון משפחת גלייזר האמריקאית תמורת 790 מיליון ליש"ט, בשורה של עסקאות ממונפות. לפני כן יונייטד התנהלה ללא חובות.

למרות הביקורת הגדולה על הגלייזרים סביב הנושא הזה, הטענות סביב הבחירה שלהם למשוך לעצמם דמי ניהול ודיבידנדים בסכומים של מיליונים מקופת המועדון, וההשערה כי תשלומי הריבית עשויים להחליש את הממד התחרותי של "השדים האדומים" - הרי שמאז הרכישה חגגו הגלייזרים חמש אליפויות פרמיירליג ושלוש הופעות בגמר ליגת האלופות.

על-אף החובות הלא פעוטים של יונייטד, נדמה כי גורמים רבים ממשיכים להפגין בטחון ביכולת העסקית של המועדון. זה נכון לא רק לגבי בנק אוף אמריקה שהסכים למחזר עכשיו את אחת מהלוואות הקבוצה, אלא גם לגבי המשקיעים בוול סטריט: כזכור, הנפיקו הגלייזרים 10% ממניותיהם ביונייטד בקיץ האחרון, ומרגע תחילת המסחר עלו קפצו המניות בשיעור של כ-28%.

ברבעון האחרון רשמה יונייטד הכנסות של קרוב ל-92 מיליון ליש"ט, שהפכו אותו לרבעון הטוב ביותר בתולדות הקבוצה.