רשות המסים פשטה על שוק הכרמל; 12.3 מיליון שקל נגבו

בסך-הכול נערכו ביקורות בכ-160 עסקים, ובכ-55% מהם התגלו ליקויים ■ בעל דוכן למאפים: "פתחתי לפני חודשיים, ואני בודק אם כדאי לי להמשיך"

"אין לי מה להגיד, זה כמו שוטר שתפס אותי באדום" - כך אמר למבקרים בעל דוכן ממתקים בשוק הכרמל שלא רשם תקבולים. בסוף השבוע נערך בתל-אביב מבצע משולב של מע"מ ומס קנייה תל-אביב וחטיבת ניהול ספרים.

ביומו הראשון של המבצע נערכה פעילות מאסיבית להגברת האכיפה וגביית חובות מחברות ועוסקים גדולים בתל-אביב, ונגבו כ-12.3 מיליון שקל. וביום השני נערכו כ-160 ביקורות בעסקים בשוק הכרמל.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח, על מנת להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כחלק מההכנה לפעילות הגלויה בשטח, נערכו רשימות של העסקים המיועדים לביקורת לפי הענפים והאזורים, ונערך סיור בשוק. בבוקר יום המבצע ערכו המבקרים קניות ביקורת בעסקים המיועדים, ומאוחר יותר נכנסו בו-זמנית לעסקים לעריכת הביקורת.

בסך-הכול נערכו ביקורות בכ-160 עסקים, ובכ-55% מהם התגלו ליקויים.

שני בעלי דוכנים שהשאירו את הדוכנים עם הסחורה וברחו מהשוק יועברו להמשך טיפול במסגרת חטיבת החקירות. בעלי עסקים שנמצא כי אינם רשומים כלל ברשות המסים נחקרו במקום, ואילו המשך הטיפול בתיקי עסקים שנמצאו בהם ליקויים ייעשה במסגרת המשרד.

תגובות בעלי העסקים היו שונות ומשונות: בדוכן בגדים אמר המוכר: "אני רק עוזר פה, בעל העסק רושם בסוף היום"; בעל דוכן לדיסקים טען: "אני עובד שכיר בשמירה, אמרו לי שרק מסכום מסוים אני צריך לפתוח תיק"; ובעל דוכן למאפים הסביר: "פתחתי לפני חודשיים, ואני בודק אם כדאי לי להמשיך".

בדוכן למכירת לחמים אמר המוכר: "אין לי פה ספרים אני עובד פה רק שבועיים, אולי לבעל הבית יש ספרים בבית"; ובדוכן למוצרי קוסמטיקה אמר הבעלים: "אני אוסף את הכסף בפאוץ' ורושם את הכול בסוף היום".