המורדים בסוריה: "הטילים על ביירות - רק ההתחלה"

צבא סוריה החופשית טוען שהירי לעבר רובע הדאחייה הבוקר היה רק יריית אזהרה לכיוונו של חיזבאללה וממשלת לבנון ■ המטרה: להבהיר שהמורדים הסורים לא יקבלו התערבות של החיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה

המתקפה נגד שכונת דאחייה בדרום ביירות הבוקר היא רק יריית אזהרה לחיזבללה - כך הבהיר בצהריים מפקד צבא סוריה החופשית. בשיחה עם תחנת הטלוויזיה הלבונית LBC הזהיר עמאר אל-וואווי את חיזבללה מתוצאות ההתערבות בסוריה וקרא לממשל הלבנוני לבלום את הארגון ולמנוע ממנו להתערב בנעשה בסוריה.

מפקד צבא המורדים, חלק מהאופוזיציה הסורית, איים בפגיעה בטריפולי ובשדה התעופה של ביירות אם המעורבות של חיזבאללה בארצו תימשך. על פי הדיווח, במתקפת הטילים שפגעו במעוז של חיזבאללה בביירות נפצעו חמישה בני אדם ונזק נגרם לרכוש.

נשיא לבנון מישל סולימאן גינה את המתקפה. "זו מתקפה של טרוריסטים שלא אוהבים את השלום וחיי השגרה בלבנון", אמר. "המתקפה הבוקר הייתה הראשונה מסוגה, הפעם הראשונה שהאלימות בסוריה גולשת לכיוון השכנה ממערב במלחמת האזרחים הנוכחית".

שר החוץ הסורי וואליד אל-מועלם התייחס לניסיון המערב לסיים את המשבר בסוריה בשיחות שייערכו בחודש הבא בז'נווה. "השיחות יכולות להוות הזדמנות לפתרון המשבר", אמר.