יש עתיד מאיימת במשבר קואליציוני לאור הפסקת דיוני ועדת פרי

זעם ב"יש עתיד" על הפסקת דיוני ועדת פרי הלילה, לאחר מחלוקת בין יו"ר הוועדה יעקב פרי ובין שר הביטחון בוגי יעלון ■ עיקר המחלוקת - סביב הטלת סנקציות פליליות גם במתווה הקבע

זעם ב"יש עתיד" על הפסקת דיוני ועדת פרי הלילה (ב'), זאת לאחר שחברי הוועדה לשיוויון בנטל התכנסו לאשר מספר סעיפים בוועדה. במוקד הסערה, מחלוקת שנתגלתה בין יו"ר הוועדה השר יעקב פרי מ"יש עתיד" ובין שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מ"הליכוד", על החלטת סיף שירות החובה לכולם במתווה הקבע.

המתווה המקורי שלי הוועדה, גרס להחיל את חוק שירות הביטחון באופן אוטומטי על כלל המשתמטים משירות צבאי (כולל חרדים שלא יתייצבו לצו ראשון), ואילו יעלון מ"הליכוד" ביקש שהטלת הסנקציות הללו יותנו באישורו של שר הביטחון.

זאת, בנוסף לאי-אישור סעיף נוסף בנוגע להטלת סנקציות אישיות נגד ראשי ישיבות, שיצטרכו למסור תצהירים על תלמידיהם שלא מתגייסים.

ב"יש עתיד" הביעו זעם על אי-העברת הסעיפים הללו, ומסרו הלילה כי "התנהלות שרי הליכוד-ביתנו בדיוני ועדת פרי לשוויון בנטל היא הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ומעמידה בסכנת החמצה את ההזדמנות ההיסטורית להביא לשוויון בנטל השירות הצבאי והכלכלי".

"החלת חובת השירות וחוק שירות בטחון על כלל האוכלוסייה היא צעד הכרחי ביצירת שוויון בחברה הישראלית והיעדרה מעמיד בסכנה את המשך קיומה של הקואליציה", נמסר מ"יש עתיד".

בליכוד הגיבו הלילה לנושא, ואמרו לגלי צה"ל: "הגענו לדיון רציני, ללא ספינים, אך מישהו ב'יש עתיד' מנסה להפיל את הוועדה".