בנט: "לא רוצים לראות גדודי משטרה צבאית בבני-ברק"

שר הכלכלה, בראיון ראשון לרדיו מאז נכנס לתפקיד, התייחס בגל"צ למשבר הקואליציוני שבפתח: "ניכנס לחדר ונעבוד יום-יומיים-שלושה - עד שנפתור את זה"

"אנחנו בתהליך היסטורי של חיבור החרדים לחברה הישראלית, משהו שלא עשו ב-65 שנה אנחנו עושים ב-8 שבועות. נכון, זה קשה, אבל אני משוכנע שזה ייפתר. אנחנו נייצר את הגשר בין החרדים לחילונים, ונמצא נוסחה שמאפשרת לחרדים גם לשרת וגם להשתלב בשוק העבודה".

כך ציין הבוקר (ב') יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, בראיון ראשון לרדיו מאז מונה לתפקיד שר הכלכלה. בנט שוחח בגלי צה"ל עם מיכה פרידמן, והתייחס לאיומים במשבר קואליציוני שהגיעו מכיוון "יש עתיד" הלילה, לאור הטלת סנקציות פליליות על משתמטים מגיוס גם במתווה הקבע.

"אלו חבלי לידה, זה בדיוק נכון", הגיב בנט לשאלתו של פרידמן. "אף אחד לא אמר שזה קל, אבל יש יותר הסכמות מחילוקי דעות. כולנו רוצים לראות את החברה החרדית מתגייסת, עובדת וגם לומדת תורה. אף אחד לא רוצה לראות גדודי משטרה צבאית פושטים על בני-ברק".

כשנשאל אם דיוני ועדת פרי לשוויון בנטל עלו על שרטון, שלל בנט את הדברים: "ניכנס עכשיו לחדר ונעבוד יום-יומיים-שלושה, עד שנפתור את זה. חשוב שוב לציין - זו בעיה כרונית של המדינה, ולא פותרים אותה באבחה אחת".

"החברה החרדית מאד בשלה לכניסה לחברה הישראלית. חלק ניכר מהם רוצים להשתלב בחברה, רוצים לעבוד ורוצים גם לשרת בצבא - צריך פחות להפחיד ויותר לשלב, באופן מתון", המשיך.

"אני לא מאמין בביטוי 'שוויון בנטל' אלא ב'השתתפות בזכות' - זו הרי זכות לשרת בצבא", סיכם בנט.