שר השיכון: "מס משפרי הדיור מגביר את המשבר - אתנגד לו"

ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי): "המס על משפרי דיור ימנע שחרור דירות רבות לשוק" ■ "האוצר עשה מהלכים שדווקא תורמים למצוקה, תורמים תרומה שלילית"

"התנהלות האוצר בנושא הדיור מגבירה את משבר הדיור. המס על משפרי דיור ימנע שחרור דירות רבות לשוק" כך אמר היום (ג') שר הבינוי והשיכון, ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי), בדיון מיוחד שנערך בוועדת הכספים סביב משבר הדיור.

לדבריו, הבעיה המרכזית היא שכל הפתרונות המוצעים הם לטווח הבינוני והארוך, דבר חיובי בפני עצמו "אך חייבים לחשוב מחוץ לקופסה ולספק פתרונות כבר בטווח המיידי". הוא הוסיף: "כל מי שידבר על תוכניות של שנתיים ויותר זה טוב אך אין בכך מענה למצוקה העכשווית. מחירי הדיור עולים כל הזמן בשנים האחרונות ואנחנו יוצרים סט כלים מחוץ לקופסה, כי הכלים הרגילים כבר לא עובדים ואנחנו במצב חירום".

אריאל תקף את האוצר וסבר כי "נעשו מהלכים שדווקא תורמים למצוקה, תורמים תרומה שלילית. ההחלטה של הממשלה להטיל מיסים חדשים בתחום הנדל"ן מגבירים את המשבר ומונעים שחרור של עוד דירות לשוק. המס על משפרי דיור, זה מה שישחרר דירות לשוק? אני מתכוון לערער על-כך. זה עוול לציבור הרוכשים".

אריאל התייחס גם לגזירות אחרות שהציע משרד האוצר ואמר כי "אם מורידים את המענקים בפריפריה, זה גם פוגע ברוכשים. גם העובדה שלא בונים דירות פחות מ-100 מטר זו בעיה, כי זה מונע דיור בר השגה. כפי הנראה הבעיה נעוצה גם באינטרסים של ראשי רשויות. גם ההליך התכנוני שעד לבנייה בפועל לוקח שנים רבות, זו בעיה שיש לפתור".

בין ההצעות של אריאל, ויתור על חלק מעלויות הקרקע, שינוי שיטת השיווק של מנהל מקרקעי ישראל ובנייה בשטחים ריקים במרכזי הערים. "יש בתוך הערים, שטחים גדולים שאינם מנוצלים ואנחנו סבורים שאם ניתן לשוק החופשי את האפשרות, הוא ידע כיצד לנצל אותם" אמר אריאל.