תרגיל העורף הלאומי: אזעקה נשמעה ברחבי הארץ

אזעקה עולה ויורדת נשמעה במרבית אזורי הארץ כחלק מתרגיל העורף הלאומי המדמה נפילת טילים בשטח ישראל ■ לקראת שעות הערב תישמע אזעקה נוספת

היום (ב') בשעה 12:30 נשמעה אזעקה עולה ויורדת במרבית אזורי הארץ - זאת כחלק מתרגיל העורף הלאומי שהחל אתמול (א'). התושבים התבקשו לשהות כ-10 דקות לאחר האזעקה, כשגם תלמידי בית-הספר עזבו את הכיתות ולהיכנס למרחבים המוגנים. צפירה נוספת תישמע בשעה 19:05, כדי לתרגל היערכות תושבים בזמן שהייתם בביתם.

לאור פניית הרשויות המקומיות ולאחר הערכת מצב בצה"ל, הוחלט כי ביישובים הסמוכים לגדר רצועת עזה, בטווח של בין 7-0 ק"מ, לא תופעל מחר התרעה ברדיו האזורי במסגרת תרגיל 'נקודת מפנה 7'. ההתרעה בסלולר ובביפר תפעל כבשאר הארץ.

במסגרת התרגיל רחב ההיקף מתרגלים כוחות הביטחון ומספר גופים אזרחיים את מוכנות העורף למקרה של מתקפת טילים לא קונבנציונליים. תרגיל העורף הלאומי הוא תרגיל שנתי שנקבע ותוכנן מראש לפי תוכנית העבודה השנתית של צה"ל. פיקוד העורף ממליץ לתושבים להיערך למצבי חירום כבר בשגרה.

ברדיו נשמעה ההודעה הבאה: "ברגעים אלה מתקיים תרגיל העורף הלאומי, הינכם מתבקשים להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207 או באתר האינטרנט". בטלוויזיה יופיע כיתוב: "תרגיל עורף לאומי, היכנס למרחב מוגן".

הנהגים שנמצאים בזמן האזעקה בנהיגה, מתבקשים לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

אם לא ניתנה הנחיה אחרת - לאחר 10 דקות ניתן לצאת ממיגון. חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה. יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת.