מחזיקי אג"ח ב' של אלביט הדמיה: "לחייב את זיסר בהצהרת כשירות בריאותית"

‎‎הנושים: "קיימת חרושת שמועות כי מצבו הבריאותי של זיסר רופף, וספק רב אם יהיה ביכולתו להשקיע את מרב מרצו בניהול החברה"‏‏‏‏

‎‎בעקבות חרושת שמועות לגבי מצבו הבריאותי של מוטי זיסר, בעל השליטה בחברת אלביט הדמיה, החליטו מחזיקי אג"ח ב' של החברה לשים את הדברים על השולחן. עו"ד תומר ברם, ממשרד ברם-סלוקי, בא-כוח מחזיקי האג"ח, הגיש ביום חמישי לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בקשה לחייב את זיסר להציג הצהרת כשירות בריאותית.

נוסף על כך נדרש זיסר להצטרף כצד להליך ההסדר שנעשה לאחרונה בין הקרנות הזרות יורק ו-‏DK‏ פרטנרס, לבין החברה (בדומה לבקשת מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן בעבר מיצחק תשובה להתחייב אישית, ולא להסתתר מאחורי חברות שונות).

אלביט הדמיה , שעוסקת בעיקר בייזום נדל"ן במזרח אירופה ובהודו, נקלעה למשבר תזרימי חמור, והיא אינה מסוגלת לשלם את חובותיה למחזיקי האג"ח (כ-2.5 מיליארד שקל) ולבנקים בישראל ובחו"ל. ‏בתחילת החודש פנתה החברה ביחד עם הקרנות הזרות (שרכשו 35% מהאג"ח) לביהמ"ש, בבקשה לאשר הסדר חוב שלפיו ימירו מחזיקי האג"ח את החוב כלפיהם (למעט 300 מיליון שקל) ל-86% ממניות החברה, ויהפכו לבעלי השליטה בה. מנגד הציעה נציגות האג"ח המקומית הסדר חוב אחר.

‏בבקשה שהוגשה לביהמ"ש בסוף השבוע נטען לגבי זיסר, ויכולתו לנהל את החברה אם יאושר המתווה שהוצע על-ידי ביהמ"ש, שנכון יהיה להורות לו להגיש הצהרת בריאות: ‏"נכון לתאריך הגשת בקשה זו, קיימת עננת אי-ודאות כבדה בדבר מצבו הבריאותי של זיסר ויכולתו לנהל את החברה. קיימת חרושת שמועות כי מצבו הבריאותי רופף, וספק רב אם יהיה ביכולתו להשקיע את מרב מרצו ויכולותיו להמשך ניהול חברה על שלל עסקיה הבינלאומיים.

‏"התנהלותו של זיסר, שבמשך חודשים ארוכים לא נכח באף אחת מאסיפות מחזיקי האג"ח של החברה, ואף נמנע באופן גורף מלהגיע למפגשים שנערכו עם נציגות מחזיקי האג"ח, וכן לא הגיע לדיון שנערך ב-19.5.13 בפני בית המשפט הנכבד, לא תרמה להפגת עננת האי-ודאות; נהפוך הוא, היא רק גברה".

עו"ד ברם מציין, כי למרות שמדובר בצנעת הפרט מצד אחד, הרי שמצד שני מדובר במידע מהותי שחייב להיות לפני מחזיקי איגרות החוב קודם לאישור ההסדר.

זיסר נרפא בעבר פעמיים ממחלת הסרטן, והוא עוסק ביחד עם אשתו, ד"ר ברכה זיסר, במגוון פעילויות עזרה‏ לחולים. ד"ר זיסר, שעבדה כאחות במחלקת אונקולוגיה של ילדים, מנהלת את המאגר הלאומי לתורמי מח עצם תחת ארגון עזר מציון, המסייע לחולים. ‏‎‎‏