סוני משיקה דגמי סמארט TV חדשים בישראל

סדרת המסכים החדשה כוללת יכולות אלחוט לשיקוף הסמארטפון על הצג הגדול, חיבור לאפליקציות ודגם דגל עם טכנולוגיית 4K

השקות מסכי הטלוויזיה החדשים בישראל נמצאות בשיאן, כאשר חלק גדול מהיצרניות בענף, כמו פיליפס, שארפ ו-LG, כבר הציגו את הקטלוג שלהן לשנה הקרובה. היום (ב') הודיעה סוני על השקת ליין המסכים החכמים החדש שלה, אשר אמור לעזור לייבואן המקומי ישפאר, לעלות את קצב המכירות, לאחר שבחודשים האחרונים החנויות בארץ החזיקו מעט מאוד סחורה מהקטלוג של 2012.

"החברות היפניות בבעיה", אמר צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר, "חברות כמו פנסוניק, שארפ, טושיבה וסוני, סבלו בשנים האחרונות בתחרות מול היצרניות הקוריאניות וגם בגלל שער הין הגבוה. סוני היא הראשונה שמגלה התאוששות", אומר שמעוני ומוסיף "בדוחות האחרונים של סוני שסיכמו את שנת 2012 והסתיימו בחודש מארס השנה, אפשר לראות שלאחר תקופה מאוד ארוכה הם חזרו להרוויח כסף. אנחנו מכוונים בארץ ל-10% נתח שוק מתחום המסכים".

שמעוני מתגאה מאוד בכך שסוני היא החברה היפנית היחידה שהשקיעה בגיור לעברית של הממשקים שלה. סמסונג ו-LG שילבו גיור למסכים שלהן כבר ממזמן. "זה לא טריוואלי שחברה יפנית משקיעה בעברית ועובדה שאצל האחרות זה לא קרה", אומר שמעוני.

דגם הדגל של סוני שיגיע בטכנולוגיית LED הוא ה-W9. מדובר במסך הכולל טכנולוגיה בשם Triluminos, אשר כוללת פילטר צבע מיוחד המשולב בתוך הפאנל, מנגנון החלקת תמונה - MotionFlow 800Hz לתמונה יציבה ללא ריצודים, שיקוף הצג של הסמארטפון על-גבי המסך בצורה אלחוטית, כולל התאמה זריזה של הטלפון למסך, באמצעות טכנולוגיית האלחוט NFC המשולבת בשלט הרחוק.

בדומה לכל המסכים האחרים של סוני מהקטגוריה החדשה, הממשק מגיע בעברית והוא תומך גם בכתוביות בעברית מסוג SRT ובסוגי קבצי וידיאו רבים, כמו MKV. עלות ה-W9 בגודל 40 אינץ' עומדת על 12,500 שקל, כאשר בגודל 46 אינץ' המחיר עומד על 12,900 שקל.

דגם ה-W8 שמציע יכולות דומות ל-W9 פרט לטכנולוגיית Triluminos ימכר בגודל 42 אינץ' ב-9,000 שקל. דגם ה-W6 הכולל מנגנון החלקת תמונה MotionFlow 200 Hz נמכר ב-5,900 שקל.

סוני תציע את המסך הראשון שלה X9 בחודש יולי בטכנולוגיית 4K. מדובר במסך בגודל 55 אינץ' שיעלה 40 אלף שקל, כאשר מסך בגודל 65 אינץ' יעלה 60 אלף שקל. המסך יכלול את טכנולוגיית ה-Triluminos, מנגנון החלקת תמונה - 800Hz ורמקולים בטכנולוגיית Magnetic Fluid speakers . רמקולים אלו משלובים בחזית המסך מתחת לזכוכית ומעניקים לדברי החברה, איכות סאונד של מערכת קולנוע ביתית עם צליל נקי.

4K היא טכנולוגיה בתקן המציג רזולוציה טובה בהרבה מזו הקיימת במסכים התומכים ב-Full HD שהיא רזלוציה העומדת על 1920 על 1080. בתקן 4K הרזולוציה עומדת על 3840 על 2160. חברת LG השיקה לא מזמן בארץ את דגם ה-4K שלה המגיע בגודל 84 אינץ' ובעלות של 84 אלף שקל.