מצלמת מהירות חדשה הוצבה במרכז ההיי-טק ברעננה

עובדים באמדוקס, נייס, מיקרוסופט או חברת היי-טק אחרת במרכז המסחרי ברעננה? כדאי שתיזהרו ממצלמת המהירות החדשה שנועדה במיוחד עבורכם ■ וגם: מצלמת מהירות ראשונה הוצבה מעבר לקו הירוק

משרד האוצר מקצץ כיום בכל חלקה טובה תוך פגיעה בחלשים ומשכנע אותנו שחייבים לקצץ אפילו בפעילות מבצעית של הצבא. אבל מסתבר, שלפחות בתחום אחד עוד נשאר למדינה כסף פנוי לבזבז: מצלמות המהירות.

לאחר הפסקה של כמה חודשים חזרו המשטרה והמשרד ליטחון פנים להציב מצלמות מהירות ומצלמות רמזור/מהירות ברחבי הארץ, והיא עושה זאת במרץ מרשים למרות שעלותה של כל עמדת מצלמה "ריקה" היא מעל 150 אלף שקל ועלותה של עמדה מאוישת (לא כולל עלות התחזוקה השנתית) היא כ-300 אלף שקל. יצוין כי עד סוף השנה מתכוונת המדינה להציב עוד 20 מצלמות מאוישות לפחות בשווי של 6 מיליון שקל.

בימים האחרונים נוספו לפחות שתי מצלמות חדשות. אחת מהן היא המצלמה הראשונה עד כה שהוצבה מעבר לתחומי הקו הירוק. היא מוצבת על כביש 1 לכיוון מעלה אדומים (כיוון דרום) בצומת שבין בסיס מצודת אדומים ועיסוויה.

השנייה היא "מצלמת היי-טק", לא בגלל הטכנולוגיה שלה אלא בגלל סמיכותה למרכזי ההיי-טק של כפר סבא ורעננה, שם עוברים מדי יום אלפי נהגים שעובדים בחברות כמו אמדוקס, מייקרוסופט, נייס ועוד. המצלמה ממוקמת ב"דרך השרון" (כביש 402), בצומת עם רחוב טשרניחובסקי בכפר-סבא והיא מצלמת (נכון לעכשיו) את התנועה לכיוון הוד-השרון.

כרגיל, המצלמה מוצגת בתור "מצלמת רמזור אדום" אבל עיקר פעילותה תהיה בהנפקת דוחות מהירות בצומת, שבשעות רגילות התנועה בה מהירה למדי, למרות שהמהירות המקסימלית המותרת באותו מקום היא 50 קמ"ש בלבד.