טבע משחררת "רווחים כלואים": תשלם מס של 336 מ' ש'

מדובר במס בשיעור 6.1% ■ דיווחה כי היא עושה שימוש בתיקון לחוק לעידוד השקעות הון ■ על-פי ההודעה, "טבע בוחנת את האפשרות של תשלומי מס נוספים" ■ ג'רמי לוין: "תרמנו רבות לצמיחה הכלכלית של המדינה"

חברת טבע הודיעה היום (ה') לרשות המסים בישראל כי תשלם למדינה סכום של 336 מיליון שקל על-פי התנאים שנקבעו בתיקון מספר 69 לחוק לעידוד השקעות הון, המאפשרים לחברה ישראלית להשתמש ברווחים פטורים ממס אשר נצברו לפני סוף שנת 2011 לתשלום דיבידנדים לבעלי המניות שלה בכפוף לתשלום מסים מופחתים מסוימים.

ל"גלובס" נודע כי מדובר במס על רווחים של 5.5 מיליארד שקל, כך שמדובר במס של 6.1% בלבד.

בהתאם לדרישות החוק, טבע תשקיע מאות מיליוני שקלים בישראל, במפעלים ורכוש קבוע באזורי פיתוח. השקעה זו היא בנוסף להקמת מפעל חדש לתרופות בירושלים והרשת הלאומית של טבע למצוינות בחקר מדעי המוח, הנוירולוגיה והפסיכיאטריה.

כמו כן, טבע בוחנת את האפשרות של תשלומי מס נוספים. בהתאם לחוק, חברה ישראלית רשאית לבחור עד תאריך ה-11 בנובמבר 2013, לשחרר "רווחים כלואים", אם קיימים כאלה.

"טבע נהגה תמיד על-פי דרישות החוק ורוחו. במהלך 110 שנות קיומנו, ובסיוע החוק, תרמנו רבות לצמיחה הכלכלית של המדינה וכך נוסיף לנהוג בעתיד", אמר נשיא ומנכ"ל טבע, ג'רמי לוין. "אנו מתכננים לדון עם משרד האוצר לגבי התפיסה והחזון המנחים שינויים המוצעים בחוק. טבע גלובלית, חזקה ורווחית היא נכס כלכלי לאומי עבור מדינת ישראל", הוסיף לוין.

נזכיר כי בשיחה בין לוין לשר האוצר יאיר לפיד, סיכמו השניים על הקמת צוות משותף שיבחן את סוגיית תשלומי המס המוצעים של טבע במסגרת החוק.