צה"ל הקים חמ"ל צבאי ואזרחי לניהול תדרים

מדובר במרכז ניטור וניהול ספקטרום שיפעל במתכונת של חמ"ל ויוכל לשמש את הצבא, כמו גם גופי ממשלה ממשלה וגופים אזרחיים שיפנו דרך משרד התקשורת לפתרון בעיות והפרעות בתחומי תדרים שונים

צה"ל הקים חמ"ל חדש לניהול ספקטרום. בשיחה עם "גלובס" אומר אל"מ א', מפקד מרכז הלוחמה האלקטרונית, כי מדובר במרכז ניטור וניהול ספקטרום שיפעל במתכונת של חמ"ל ויוכל לשמש את הצבא, כמו גם גופי ממשלה ממשלה וגופים אזרחיים שיפנו דרך משרד התקשורת לפתרון בעיות והפרעות בתחומי תדרים שונים.

אל"מ א' אמר שבמיקום הגיאוגרפי של ישראל, ישנן המון הפרעות תדרים כל הזמן, וזאת בגלל קוטנה של המדינה והפעולה בצוותא של מערכות אזרחיות, צבאיות, וכמובן הפרעות שבאות מכיוון מדינות שכנות ומשטחי הרשות הפלסטינית. לדברי אל"מ א' אי אפשר להגיע למצב של תכנון אין סופי של תדרים וכדי לעשות הועדה נכונה של תדרים חייבים בנק מידע שיאסוף מידע כל הזמן שאותו ניתן יהיה לנתח.

הוא הוסיף ואמר שמגיעה הנקודה שבה ישראל תהיה חייבת להגיע להקצאה יעילה חכמה ואפקטיבית בין תקופות חירום ושגרה, ולכן הוחלט בצבא לקחת יוזמה ולהקים חמ"ל ייעודי שיסייע לכל הגורמים פשוט לנהל תדרים בצורה טובה יותר ועם כמה שפחות הפרעות.

לגבי השאלה מדוע החמ"ל החדש לא הוקם על ידי משרד התקשורת, אמר אל"מ א' כי הכוונה היא לאפשר למשרד התקשורת להשתמש ביכולות המרכז החדש כך שעל ידי שיחת טלפון פשוטה ניתן יהיה לתת תשובות לבעיות והפרעות. הוא אמר שחברות מסחריות שירצו לפנות ולבקש עזרה יוכלו לעשות זאת דרך משרד התקשורת. הוא סירב למסור כמה כסף הושקע בפרויקט שבתוך מספר שבועות יושק באופן רשמי.

המרכז החדש יגרום להפחתת הביקורת שמופנית כלפי צה"ל על ידי משרד האוצר בעיקר, על כך שהוא אינו עושה שימוש יעיל בתדרים. ביקורת שאינה נתמכת על ידי משרד התקשורת.